torsdag 15 december 2016

April - maj - juni 2016

Då var det dags för nästa sammanfattning av mitt 2016, och nu är det dags för våren och tidig sommar, min favorit del av året. Jag har väldigt lite över till vintern, den är kall och mörk, men när våren kommer, kommer mitt hopp tillbaka. Just att veta att det är länge, länge kvar till mörkret kommer tillbaka är en lättnad att tänka på. 

April
April fick visst bara fyra bilder, det hände visst inte så mycket spännande. 
Tussilagon kom fram på Ammerud, mycket senare än när vi bodde i centrum, vilket är synd. Jag har sett tussilago i februari och fjärilar i mars, vilket är mer hoppfullt. 
Jag fick hem min klänning från Ida Sjöstedt x Ellos kollektionen, och fick en bild regrammad av Ellos. 
Jag testade en klänning hos Monki som var sådär, köpte en tunn kofta/blus/sjal i samma blåvita mönster. 
Ida Sjöstedt-klänningen fick åka på när min syster fyllde år och skulle firas. 

Maj
Maj började med en middag hos Yayas, en asiatisk restaurang som har regn och åska lite då och då. 
Jag och Martin hängde i Frognerparken och jag slutade med strumpbyxor <3 Det är en lyckans dag. 
En lördag i maj firade jag en som skulle gifta sig senare i sommar. 
Sjuttonde maj kom och jag firade det ihop med en bunt av favoriter. Hade en riktigt trevlig dag, även om jag var ensam tjej större delen av dagen. Det är verkligen där jag trivs bäst. 
En annan solig majdag hängde jag och mina syskon i Töyen parken och myste. Vi träffade på en förre detta bekant i det att vi skulle gå, och det var jag glad för där och då. Det är verkligen några personer en inte behöver i sitt liv.
I maj fyllde jag år, även om det inte kom på bild. Jag hade hela min och Martins familj hemma hos oss på middag, och det var trevligt. 

 Juni
 Juni är alltid en månad där det händer massa saker. 
Jag var på Musikkens dag med min syster, en dag med massvis av gratiskonserter runt hela Oslo. Det är en av mina favoritdagar i Oslo helt ärligt. Vi köpte med oss sushi och satt på ett torg i solen och åt. Av en eller annan orsak hade vi lyckats sätta oss nära någon som luktade bajs, massvis av det. 
Jag fick hem waterbeads som jag lekte med. Har beställt hem massvis fler av de, fler än jag kommer få användning för. 
En helg hände det massa saker. Först var jag och Martin och firade St Hansaften på en liten segelträbåt i Oslofjorden. Vi åt räkor och drack vin på en liten ö och såg på fyrverkerier från båten. Det var verkligen en fin kväll, sett till oss två. De vi reste med kände varandra från förr och var väldigt sociala med varandra. Sen så blev jag skrikt på för att jag inte fattade båtspråk när jag skulle försöka styra båten. Inte direkt motiverande för att vara ärlig. Men som sagt, det var fint för det. 
En dag eller två senare var det dags för Prideparaden i Oslo och jag hängde med min syster, hennes sambo och sambons syster med vänner. Hade det väldigt trevligt som vanligt. När paraden var färdig och vi hade hängt klart i Pride parken, mötte jag upp farmor och farfar för att bli hämtade vid Rådhuset av mamma. Så for vi ut med båten och körde lite omkring i Oslo fjorden. 
Jag var även förbi DesuCon med min minsta syster och hade det trevligt där. Även om inte jag cosplayar längre är det kul att se på välgjorda kostymer för det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...