måndag 23 november 2015

Sammanfattning av förra veckan


Årets första snö kom på måndagen men var borta lika fort som den dök upp. 



något jag gjorde den här veckan som var planerat
Hade praktik, jobbade, mötte en kompis och spelade biljard, var på Resturaunt Day, fixade en del saker till jobbet, praktiken, bloggen, var med på brandalarmövning, köpte en bok till min examensuppgift, var på en matkurs.

som inte var planerat
Åt middag ute med en kompis, vara sjuk och sova ca 15 timmar, gå på stan i flera timmar, äta middag själv, besöka mini Arcon.

Hängde på Oslo City länge, länge medans jag väntade på Martin.
och något nytt jag gjorde
Var på en matkurs vilket var spännande. Åt middag själv ute, vilket var intressant. 

ett tips från veckan
Ät middag ute med ditt eget sällskap. Var så mycket trevligare än det jag trodde att det skulle vara. 


Lite av maten från matkursen. 

godaste maten jag lagade
Jag har stort sett haft noll och ingen matlust alls. Men på matkursen var jag med och gjorde en fiskgratäng som blev helt ok. 

veckans aj
När jag sparkade lilltån i hörnet på gästsoffan. Hur lyckas man alltid träffa lilltån?

veckans känsla
Väldigt bra faktiskt. Har haft en hel del att göra, men massa kul också. 


Från när jag spelade biljard i fredags. 

veckans bedrift
Tacka ja till en massa saker på samma dag, men bara ha tid att göra en av dem. Förstår inte hur jag lyckas med det. 

veckans magi
Att vakna upp med Martin varje morgon.
Att kunna se stjärnorna mycket bättre hemma än vad jag gör i stan mitt i natten. 


Söndagsmiddagen, supergod pizza och sista säsongen av Hemlock Grove på Netflix. 

betyg på veckan
Veckan har ju inte varit perfektion, men så gott som, 4,5/5.

10 kommentarer:

  1. Låter som du haft en bra vecka, minus det där med att vara sjuk då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra vecka, förutom de dagarna jag var sjuk :)

      Radera
  2. Kul med en sammanfattning! :)

    SvaraRadera
  3. sv: Tack så mycket!

    Matkurs låter väldigt spännande, var det en engångsgrej eller kommer du fortsätta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matkursen var helt ok :) Det var något jag gjorde med jobbet, men det är nog inte något jag kommer att göra igen privat :)

      Radera
  4. Åååh vad roligt med matkurs! Det skulle jag också vilja gå, kanske tillsammans med killen eller nåt. Han är rätt duktig, men hade liksom varit roligt att utvecklas lite, en blir så inrutad i ett mönster när det gäller att laga mat, i alla fall jag :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt kul :) Jag tror inte att jag kommer att gå själv, men om jag tog med sambon så hade det varit lite mer kul :)
      Åh samma här :O

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...