onsdag 18 november 2015

For the Love of God och födelsedagsfirande

Inlägget kan innehålla bilder som vissa upplever som stötande. 

PB150036
I söndags hade jag och Martin planer på att fara till Astrup Fearnley museet på Tjuvholmen. Det var sista dagen för utställningen till Damien Hirst och sista möjligheten att se For the Love of God, en dödskalle av platina som är täckt av 8601 diamanter. 

PB150039
Det har börjat bli massa julpynt på Akerbrygge och Tjuvholmen. 

PB150041
Efter en liten t-bana resa och en liten promenad så var vi framme vid Astrup Fearnley museet. 

PB150045
Så var det dags att börja kolla in Damien Hirst sina saker. Massa märkligt och död. 

PB150049

PB150050
En dödskalle som har mjölktänder för att visa att döden kommer till oss alla. 

PB150054
Jag var gladare än det jag såg ut som. Hade på mig jacka från Weekday, väska från Marc by Marc Jacobs, tröja från Urban Outfitters, kjol från New Look/Asos och skor från Vans x Disney (visar de bättre på fredag). 

PB150056
Vi gick upp till andra våningen och kollade in det som var där. 

PB150057


PB150060


PB150065


PB150075
Sen gick vi ned igen för att stå i kö för att se på For the Love of God. Det var bara ett begränsat antal personer som kunde gå in samtidigt pga säkerheten + att det var fotoförbud. Men det var helt mörkt när man gick in i boxen. Vi gick längs en gång och kom sen in i ett rum med en stark strålkastare och i skenet stod dödsskallen i en glaslåda och glittrade som bara den. Det är bland det vackraste jag någonsin har sett och skulle önska att jag gått dit tidigare så jag kunde se den fler gånger. 

PB150077
Vi gick vidare och kollade in fler saker som Damien Hirst har gjort. 

PB150079

PB150084

PB150085

PB150091

PB150093
Vi gick till den andra byggnaden för att kolla in utställningen Good morning America. 

PB150096

PB150106

PB150107

PB150113

PB150116
När klockan närmade sig halv fyra gick vi till t-banan och tog den hem till mamma där vi skulle fira min syster som fyllde år. 
Mamma hade gjort en smörgåstårta som var väldigt god. 

PB150118
Vi spelade Apples to Apples junior. Det är ett associeringsspel där en person läser upp ett grönt kort och de andra spelarna ska lägga ned ett rött kort som de tycker passar med det gröna. Min systers flickvän la upp Trustworthy och min familj la upp mat. 

PB150123
Det här är födelsedagstårtan till min syster. Mamma hade gjort en glutenfri tårta med massvis av Kinder-godis. Så otroligt god. 

8 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en bra dag. Hans konst är verkligen kontroversiell, men den väcker ju känlsor om inte annat... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en bra dag :) Ja precis. Det var därför varningen i starten.

      Radera
  2. Såg att du länkat till min blogg och vill bara säga tack för det och för att du läser <3 blir superglad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra bloggar bör ska tipsas vidare :) Tack för en bra blogg att följa :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...