onsdag 4 november 2015

Bland mitt smink

 Jag har det mesta av mitt smink i dessa här tre; en sminkbox som jag fick i julklapp av Martin och hans mamma och två neccessärer från Body Shop. Till inlägget så har jag samlat allt sminket i boxen, men annars så är sminket jag använder nästan dagligen i den minsta necessären. 

 Så här se boxen ut när man öppnar den. Massvis med plats, vilket är fint. 

 I ena facket har jag mina lösögonfransar. Favoriterna är helt klart de från MAC och de överst till höger. Duo limmet är himla bra, det är det enda jag använder. 

 Under lösfransarna finns en del kajaler och småborstar. Har också glitterögonskuggan från MAC och en skugga som är helt lös som är från samma ställe. 

 I den stora delen har jag mina extra mascaror från Lancôme (köper nästan alltid ett 3-pack på tax freen när jag reser), borstar, skuggor och blushes. 

 I det översta facket på andra sidan är det mascarorna jag använder, ögonbrynspennan, kajal och concealers. 

I facket under är det en del av läppgrejerna och tydligen en kajal och eyeliner som smygit sig dit. 

8 kommentarer:

  1. Najs o ha ordning på sitt smink :)
    Ja har oxå de ja använder mest i en liten necessär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det är det :O Jag brukar sprida ut allt runt omkring i lägenheten, vilket inte uppskattades av sambon...
      Samma här, det som jag använder ofta :)

      Radera
  2. Himla bra förvaring! Intressant inlägg annars också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att den är :) Väldigt smidigt :) Kul att du gillade inlägget :)

      Radera
  3. Men åååh, jag älskar sånahär inlägg, smink är ju en stor hobby för mig :) Vad mkt fina lösfransar du har *_* hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillar inlägget :D Gillar också sådana här inlägg, så tänkte att det kunde vara kul att dela min samling :) Ja det har blivit en hel del, och speciellt till cosplays... Men måste byta ut en del snart, de börjar bli lite gamla och slitna även om jag tvättar och tar bort lim från dem

      Radera
  4. Så mycket härligt smink du har, gillar att se vad andra använder! :D

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...