lördag 15 september 2012

Soffatittande och indisk mat


 Jag och Martin tog bussen idag till Alnabru senter för att se på en soffa hos Skeidar och passa på att se de affärerna som ligger där. Vi var bland annat på Toys r Us och djuraffären som är där. Djuraffären säljer massa fina saltvattensfiskar och massa gulliga små djur. Ville hemskt gärna få med mig en liten kanin hem, men det passar så dåligt med djur hos oss.

 Söta små undulater

 Efter att vi var på Alnabru senter tog vi bussen in till stan. Jag skulle byta mina Cubusbyxor (ena byxsömmen snurrade sig runt halva benet, lagomt trevligt). När det var gjort tog vi trikken till Bislet för att handla godis. Hurra för svenskt, inte alltför dyrt, gott godis. 
Efter godishandlandet var vi hungriga så vi gick till en indisk resturang nära godisaffären. Himlans gott var det. Dock så var jag världens klant och lyckades tappa en lagomt stor tugga av Martins mat över hela min klänning så den blir så där fint fläckig oljig mat blir på kläder. Men det gick bort i tvätten sen :) 

Jag innan jag lycktas spilla mat på mig. Klänningen är den fantastiska från Monki. Hoppas jag inte tröttnar på den. 


Jag åt Chicken Tikka Masala. Det var verkligen jättegott och jag fick massa kycklingbitar. Gillar att det var cashewnötter i den. 
Nanbröd med vitlök.

Till maten drack jag vatten och Strawberry Lassi. Strawberry Lassi hjälper mycket mot stark mat, och det kan ju vara bra på en indisk resturang. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...