söndag 29 juni 2008

Helgen

Goddag bloggen. Hoppas ni har haft en lika trevlig helg som jag.

I fredags när jag kom hem så var JenisPenis redan där. Så hon höll mig sällskap medans jag åt upp min pizza. Vi satt i köket och pratade och myste. Riktigt trevligt.

Efter maten gick jag direkt in i duschen. Och efter det så gjorde vi oss klara. Jag hade på min avslutningsklänningen som jag gjorde om till ett linne (men bara för en kväll) och ett par jeans. Sen så hade jag självklart med mig en jacka. Det vart tyvärr lite kallt där kring två tiden.
Sen så flummade vi runt lite på festival området och även vid karusellerna. Älsklingen provade på ett basketspel och lyckades vinna en stor Playboy Bunny till mig. Och färgen var såklart rosa ;)

Vi sprang in och ut i öltälten för att se om man träffade på nåt folk man kände (vilket man såklart gjorde), sprang runt i marknaden och köpte lite festivalmat.
Vi lyckades få en skymt av E.M.D men orkade inte stå och titta alltför länge. Var lite för mycket småtjejer där. Haha...

Så vi flummade runt fram tills tolvtiden då Europe spelade. Dom var super bra, dock så kände jag igen hela tre låtar. Haha. Ja, vad kan man säga? Jag är inte deras största fan drekt ;)
Europe-konserten varade i en timma och fyrtiofem minuter. Det var så drygt så jag höll på att dö. Efter Europe var det tänkt att vi skulle se Lillasyster, emn vi orkade inte. Dom ska tydligen ha varit bra, men det var bara en låt jag och JenisPenis ville höra, Umbrella. Haha. Nejmen det går ju att leta reda på ett klipp ifrån YouTube.
När vi sedan kom hem till mig slocknade vi allihop på en gång. Klockan var väl strax efter två och vi sov ända fram tills typ klockan 11.

Lördagen spenderade vi mesta tiden på stan. Vi sprang runt, runt ,runt och kollade i alla små stånden som var där. Köpte lite smått och gott. Jag köpte 4 st Hello Kitty pins och tolv par sockar i blandade mönster. Sen så fick jag ett par ursöta örhängen av älsklingen och mest troligen nå mer ( mitt minne är inte så bra just nu).

Älsklingen köpte 12 st munkar och två drickor som vi skulle dela på, så vi gick ner till älsven och satte oss i gräset för att mysa en stund. Tog en massa bilder därifrån.

Sen när både JenisPenis hade åkt hem och älsklingen blivit less och tagit bussen hem, gick jag runt i affärerna på jakt efter ett par jeans och kanske en t-shirt eller liknande. Jag hittade två par jeans inne på Lindex. Dom såg likadana ut, fast det ena paret hade långa ben och hög midja och det andra paret hade låg midja och kortare ben. Fick besluts ångest så jag la undan dem för att tänka lite. Hittade en supersnygg t-shirt inne på Lindex. Det enda problemet var att den bara fanns i storlek S och XS. Vilket jag verkligen inte har... Aja, inte mycket att göra åt det.

När jag vart less på stan gick jag hem till älsklingen. Där somnade jag tydligen. Sen när jag vaknade fick jag låna en t-shirt och tjockare tröja av han. Vilken raring ;). Sen så tog vi cyklarna in till stan.

Inne på festivalområdet träffade vi på Simons gamla klasskompis och min nya jobbarkompis, Erika. Hon var inte nykter (men det var få som var det). Hon fråga lite om vad hon kommer att få göra egentligen, hon var väldigt nervös. Men det ska nog bra.
Sen så träffade vi på lite annat ströfolk. Och så hann vi se lite av Amanda Jensen. Hon var riktigt bra.

Vi hängde mest runt med Lidde, men han försvann då vi skulle se Jill Johnsson. Det var älsklingen som ville se henne. Vi stod nästan vid staketet, så jag har mycket bättre bilder på henne än på bla Europe...

Då vi står där mitt ialltihopa så träffar vi på lite fler (fulla) föredetta Naturbrukare.
En som kallas för Patte hade lyckats ta med sig en öl in till konserten, man fick endast förtära alkoholhaltigadrycker inne i öltälten). En vakt såg det och Patte blev utkastad.

Då Jill var klar så gick jag och Simon tillbaka in till karusellområdet. Där träffade vi på lite fler Naturbrukare, bla Tippe i min klass (som var askalas).
Sen så gick vi tillbaka till basketspelet för att SImon skulle få prova igen. Andra gången vann han en till kanin.
Sen så cyklade vi hem igen och sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...