måndag 16 december 2019

Vecka 51

Veckan innan julafton, hur ligger du till med klapparna och annat julstyr som ska ordnas med? Jag är snart färdig, men kommer nog köpa ett par klappar till i veckan. 

Annars den här veckan ska jag möta en vän och gå ut och äta middag ihop, få besök av Martins brorsdotter i helgen och bara vila. Det här är första julen på 5 år som jag inte ska jobba alls, och det ska bli otroligt skönt. Dessvärre jobbar Martin hela julen, men då får jag mer plats i sängen och det är alltid något. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

Vi har köpt oss en ny julgran med inbyggda ljus, så smidigt. Blev riktigt mysigt måste jag säga. 


 Sally beter sig som om trädet är hennes, vilket det lika gärna kunde vara. 

Träffade mamma efter jobbet en dag. Gick och tittade i butiker och fikade lite. 

La en julklapp till Martin under trädet, den har Sally beslagtagit. 

Tog hissen hem och någon hade julpyntat den lite. 

Lördagen var jag på bio med Martin, mamma och min lillebror. Stod en Olaf i foajén, vi skulle se på den nya Jumanji-filmen. 

Filmen visades i den stora salen i Colosseum med kupat tak. Något nytt (eller det har varit där ett tag) är att de visar en del av reklam, trailers och vissa scener i vissa filmer i taket. 


 Ett mycket peppat och fokuserat gäng. 

Söndagen hängde vi i Buddha Bar & Biljard med några kollegor till Martin. 

Av fem rundor vann jag och Martin fyra av dom, så det var kul. 

När vi spelat klart gick vi till Oslo Street Food för att äta lite. Beställde in tonkatsu. 

Och okonomiyaki. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...