fredag 27 december 2019

Min julafton

Tog lite bilder från när jag firade jul med min familj som jag tänkte visa dig. 

DSC_3393
Tog lite bilder med katterna, som inte helt ville vara med. Kände inte helt för outfiten efter att jag tagit bilderna, så jag bytte. 

DSC_3405
Till samma klänning jag använde förra året. Den är så himla fin och kommer från midnatt.no/Collectif Clothing. Katterna var inte så peppade på att vara med i bild.

DSC_3412
Så fick jag skynda mig till bussen. 

DSC_3418
Kom ut till ett riktigt fint vinterlandskap.

DSC_3421
Det snöade massor, vilket var väldigt mysigt.

DSC_3424
Från det här hållet ser Grorud aningens grått och tråkigt ut, men det är väldigt fin här, lovar. 

DSC_3436
Till slut kom tbanan. 

DSC_3442
Och vipps var jag i centrum där det inte fanns en snöflinga. 

DSC_3446
Förnärmade mammas katt Mei när jag tog bilder på henne. 

DSC_3451
Efter en lång väntan var det dags för frunch. Min familj äter julgröt till frunch på julafton, med mandel i gröten. 

DSC_3454
Så spelade vi Bezzerwizzer, vilket gick dåligt för mig den här gången, men det gör inget. 

DSC_3460
Klockan 15.00 var det dags för Kalle Anka. 

DSC_3465
Den andra katten Suki följde noga med på programmet. Så himla söt. 

DSC_3474
Vi hade massa sötsaker att äta medans vi tittade på tv. 

DSC_3481
Så väntade vi på mammas sambo och såg på Hakkebakkeskogen, vilket var spännande om du frågar Suki. 

DSC_3490
Så var det äntligen dags för middag. 

DSC_3499

DSC_3501
Vi hade så mycket mat att allt inte fick plats på bordet, så det fick bli en buffé vid spisen. 

Så var det såklart lite julklappsöppning, dessert och mer brädspel. Kom hem mycket senare än det jag tänkte, men när jag kom hem satt Martin och såg på film efter en lång arbetsdag. Så vi öppnade lite fler julklappar, tittade på film och åt massa macarons som jag hade köpt på väg till mamma. 

Så var julen för 2019 över. Hoppas du hade en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...