måndag 2 december 2019

Vecka 49

Hej. ântligen december. Känner på min att den här månaden kommer att flyga fram, är alltid så mycket som händer nu. Måste börja handla julklappar, har några klara men långt ifrån alla, ska på julbord på fredag, kanske en sväng till Sverige och handla till helgen. Sen är det givetvis att förbereda saker till jobbet. Älskar att jobba i förskolan unde december, lätt en av de bästa jobben man kan ha just nu.

Här kommer lite bilder från förra veckan. 

Köpte massa saker till jobbet. Jag har ordnat ett julrum där vi ska ha samlingar och lek. Längtar efter att barnen ska få se rummet. Sally var fruktansvär nyfiken på innehållet. 

 Vi bestämde oss för att kastrera Lucy nu. Hon har löptiden nästan varje månad, vilket började bli hemskt jobbigt för henne och för oss. Vi hade tänkt att ta ett kull på henne, men då det har framkommit en del grejer kring hennes familj, har vi valt att inte para henne för att undvika ännu mer inavel. Hon har på sig en body och kommer fortsätta att ha den ut veckan och säkert en stund till. Hon hatar den och såret på magen. Vi lyfter henne dit hon vill, men man märker att det går hårt på hennes stolthet.

Det här blir tredje året vi får en alv på besök på jobbet. Barnen är peppade och de är vi anställda också.

Sally älskar lådor. Satt och spelade sims när jag hörde någon snarka. Då ligger Sally och sover i lådan. 


Lucy vill vara nära, nära. allra helst under en filt. Blev lite förnärmad när jag gick och la mig. 

Lördagen var jag på julmarknad hos norskt folkemuseum med min mamma och Martin. Vi hörde på opera och handlade lite saker. Väldigt mysigt även om det var lite kaos pga mycket folk.

Såg en enorm marsipangris. 


 På kvällen hade vi besök. Spelade betrayal on haouse on the hill och fury of dracula. En väldigt trevlig kväll.

Söndagen var välidgt lugn. Min hosta är fortfarande här, vet att många andra också har en envis hosta, men är verkligen less. Har inte så mycket ork i kroppen då jag har svårt att andas ordentligt eller att gå fort/upp trappor. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...