tisdag 31 december 2019

2019 årlista

DSC_3662x
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag besökte Japan under en månad mellan mars och april. Hoppas verkligen inte att det bara var en engångsresa. Var gift i två år (är fortfarande gift).

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Som vanligt hade jag inga löften. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, var några som blev förälder igen. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nä. 

P6300460
5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Danmark och Japan. 

6. Är det något du saknar år 2019 som du vill ha år 2020?
Nä egentligen inte.

7. Vilket/vilka datum från år 2019 kommer du alltid att minnas?
Hela resan till Japan. När vi reste till Göteborg och Köpenhamn. 

8. Vad var din största framgång 2019?
Att komma till Japan. 

9. Största misstaget?
Är väl några saker jag hade gjort annars nu, men behöver inte gå in på dem. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Haft hosta i 10 + veckor. Annars har jag hållt mig överraskande frisk och skadfri. 

DSC_6585
11. Bästa köpet?
Åh så svårt. Har köpt massa fina klänningar, en ny soffa, Erin Condren life planner, Fjällräven Kånken Art, Dumbo popcorn bucket och annat från Japan. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Upplevelser och generellt shopping. Har rest mycket, varit på en del konserter och gjort mer saker med mina vänner. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få resa till Japan och uppleva sakura har varit en dröm så otroligt länge. Att få besöka Disneyparker. Hänga i Hogsmead och se Hogwarts. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2019?
Sen jag började lyssna på poddar för ett par år sen lyssnar jag knappt på musik längre.

P7190003
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mest glad, men det har varit tider som har varit riktigt ledsamma också. Tack och lov har jag en väldigt stöttande familj och vänner. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag har gjort så himla mycket, så fomo:n har varit riktigt låg. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Äh bra fråga. 

DSC_3405
18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos min mamma med en del av familjen. 

19. Blev du kär i år?
Inte i någon mer än min man. 

20. Hur många one night stands?
Borde ta bort den här frågan, men nej hade ingen. 

21. Favoritprogram på TV?
Ser inte mycket på tv, men gillade serien witcher (netflix), Sabrina (netflix), the crown (netflix), Umbrella academy (netflix). I alla fall så här i förbifarten. 

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä. 

23. Bästa boken du läste i år?
Har knappt rört en bok. Har många böcker hemma nu som ska läsas, så får komma igång med det asap. 

24. Största musikaliska upptäckten?
Har inget tips att komma med här. 

25. Något du önskade dig och fick?
Önskade mig en del berlocker från Pandoras Harry Potter kollektion som jag fick av Martin. 

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jadå. 

27. Årets bästa film?
Åh kommer inte på någon just nu. Såg överraskande få filmer på bio i 2019, och ser mest från Netflix (men vi har också haft HBO, Amazon Prime och säkert någon mer streaming tjänst under året). 

P5290051x
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2019?
Jag var ute och åt med Martin hos Lulu. Inlägg till dagen hittar du här

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag inte var förkyld de sista månaderna av året.

DSC_1414
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2019?
Samma som tidigare år, klänning och kjol. 

DSC_9831 (2)
31. Vad fick dig att må bra?
Att jag gjorde saker som fick mig att må bra, att jag testade nya saker ensam som jag annars inte hade gjort (som att gå på en fotovandring). 

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså, typ ingen och alla. 

33. Vem saknade du?
När jag har kollat på gamla bilder nu i slutet av året från hela 10-talet märker jag hur mycket jag saknar min syster Johanna, Jenny och Kalle. Alltså personer jag som nästintill hela dygnet. 

DSC_4993x
34. De bästa nya människorna du träffade?
Har knappt träffat nytt folk i år. Men det var kul att möta Angela/InternationallyMe, och lite annat folk under hanami som Angela anordnade. Har fortfarande en del kontakt med några från den dagen. 

35. Planer för 2020?
Det som står på planen än så länge är 
* Harry Potter Escape room
* Se Slipknot
* Se Dita von Teese
* Bli 30 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...