torsdag 26 december 2019

2015

 Började 2015 med att klippa håret. Hade långt hår och ville klippa det superkort. Frisören ville inte det då det tydligen var för stor förändring och risken att jag ångrade mig var stor. Frisyren är ju inte dum, men jag ville ha ännu kortare hår. 

 Bodde i den här skjortan från Monki. Använde den tills den bokstavligen ramlade isär ( ena ärmen var på väg att lossna, jag hade nött hål i tyget). 

 Firade St Patriks Day hos Shamrock i solen. 

 Våldgästade några vänners resa till London. En av de bästa resorna till London måste jag säga. Påsken i april är en bra tid att spendera där. 

 Kände mig väldigt Sandra Beijer i den här outfiten. 

 På min födelsedag hittade vi en vattenskada under köksgolvet. Inte kul. Visade sig att när ägarna innan oss renoverade köket hade deras kompis inte kopplat avloppsröret bra nog in i huvudröret, så det hade droppat vatten på golvet (som dem inte hade lagt helt intill väggen) som rann under golvet och isoleringsgrejen. Inte kul och luktade bajs. 

 Fick klippt håret ännu kortare och färgade det rött. 

 Reste till Köpenhamn med hon jag jobbade hos. Var en trevlig resa, fick en del timmar själv i Köpenhamn vilket var kul. Strosade omkring längs Ströget, hängde i Botaniska trädgården och bara myste. 

 Jag hade sommarlov, så försökte komma mig ut varje dag. Hängde i skuggan i diverse parker i Oslo och lyssnade på musik. 

 Jenny och Kalle skulle flytta tillbaka till Sverige, så de bodde ett par veckor hos oss. Var så himla mysigt. Saknar dom fortfarande här i Oslo. Jag och Jenny jobbade ihop, så vi såg varandra varje dag på jobbet, efter jobbet och under helgerna. 

 Dokumenterade mina outfits så här. Tog rättså lång tid att ordna, men var kul. När jag försöker mig på samma stil nu är det massa katter med. 

 Var på mitt bästa ställe, Reading Festival. Alltså den här festivalen har varit hemskt viktig för mig under 10-talet. 
 Bästa resesällskapet. 

Var på Höstsabbat. 

PA310009
Var Ursula på Halloween. 

PB080192
Kollade in cosplaytävlingen hos SpillExpo. 

PB150054
Var och kollade in Damien Hirst For the Love of God utställning hos Astrup Fearnley museet på Tjuvholmen. 

PB130025
Älskar den här outfiten. Kjolen gick tillslut sönder, och har inte hittat en som var lika perfekt som den här. 

PB210045
Var och spelade brädspel under international tabletop day och sen på stand up. 

PC050077
Besökte julmarknaden hos norskt folkemuseum. 

PC240122
Firade jul med familjen hos oss. 

PC310093
Och firade nyåret med killarna. Ska fira med dem i år igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...