måndag 17 september 2018

Vecka 38

Åh den här veckan är jag tillbaka ännu mer på jobbet, vilket är så himla kul. Jobbar fortfarande halvdagar, men nu är det 4 istället för 2. Hoppas verkligen att det är något foten klarar av att hantera. 

Jag har inga stora planer i veckan förutom på torsdag och lördag. På torsdag är det lysvandring längs Akerselva som jag ska på och på lördag ska jag fira en kompis som fyller år. 

Här är lite bilder från förra veckan. En av bilderna är på en död fågel, bara så du vet. 

Måndagen skulle jag ut. Jag skulle hem till en kompis för att hjälpa henne med sin nya kamera och umgås. 

 Det var så märkligt att jämföra min D750 med hennes D5600, den var så himla liten och lätt. Jag hade D5000 förr och gillade den mycket, så det är kul att hon köpt den nyare modellen av den. 

 Var så himla fin solnedgång när jag skulle hem. Börjar bli lite småkallt ute nu. 

 Tisdagen mötte jag mamma och fikade lite grann. 

 Onsdagen var vi ute med Lucy och gick lite grann i skogen. Hon tyckte det var väldigt spännande. 

Hon klättrade lite i träden, vi måste bara följa med för hon är på väg ganska så högt längs stammen om hon får lov. 

På morgonen är det massa sol i sovrumsfönstren och då hittar man henne här. 

En kollega hittade den här fina fågeln på torsdagen. Vi packade in den fint och hade begravning med barnen på jobbet efter att vi tittat på den. 

Fredagen var jag tillbaka till doktorn för att kolla in foten. Det går bättre och bättre tack och lov, men kommer att ta tid. 

 Efter jobbet mötte jag Martin i stan för att gå på Kulturnatt. Det enda vi gjorde var att kolla in en fotoutställning och äta mat. Martin var hemskt trött efter en lång arbetsvecka och min fot protesterade. Jag åt takoyaki som var varmt, men väldigt gott. 

Lördagen vaknade jag av att denna här hade krupit under lakanet och vilade där. 

Nu när jag är hemma sminkar jag mig så sällan, är så lite poäng med det. Men på lördagen skulle vi och fira en kompis till Martin som fyllde år och bjöd på konsert så då fixade jag mig lite mer. 

 Jag hade det väldigt trevligt och de var väldigt duktiga på att spela. Det blev en tidig kväll för oss, för Martin skulle jobba på söndagen. 

Jag försöker få Lucy att vila på mig, men hon vill inte det. Hon föredrar att ligga så här, mellan benen och sova. 

Jag skulle på söndagsmiddag hos mamma, men hade rensat huden ordentligt och smörjt in mig med ett C-vitamin serum som är lite syrligt. Tänkte inte på att huden blir röd och så av den. Det lugnande sig ganska fort, men var väldigt rödrosig en stund. 

Hos mamma åt jag fårikål, spelade SingStar och bezzerwizzer. När vi spelade SingStar undrade min lillasyster på 15 år om mamma någonsin hört Oasis med Wonderwall. Ganska gullig fråga ändå. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...