måndag 10 september 2018

Vecka 37

Hej. Hoppas det går bra med dig. Igår var det val i Sverige, när jag skriver detta här är det inte färdigt så jag vet inte resultatet. Hoppas verkligen att SD fick minst möjligt med röster... 

Den här veckan har jag lite planer, men jag är fortfarande mycket borta från jobbet. Trampade över första måndagen i augusti och är fortfarande inte helt bra. Det kommer att ta tid och jag är mycket bättre än det jag trodde jag skulle vara, så det är alltid något. Idag ska jag möta en vän och se hennes nya lägenhet vilket ska bli spännande. Vi ska också kolla lite på kameror och så till hennes företag, vilket jag gärna ställer upp på.
Sen är det jobb torsdag och fredag, vilket jag ser fram till. Längtar väldigt mycket till att komma tillbaka till jobbet på heltid. 
På fredag är det Kulturnatt i Oslo. Massa museum och liknande har öppet till sent om kvällen. Det är ofta mysigt att gå på det, men det är massvis med folk ute (naturligt nog). Är lite sugen att gå på en del ställen, men får se om jag orkar. 
Under helgen är det en vän som fyller år och ställer till med konsert. Så det ska vi nog på. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. 

Tisdagen var både jag och mannen hemma (han hade ledigt från jobbet). Vi tog bussen till Carl Berner Plass och gick till Helsfyr där vi bodde när vi först flyttade ihop. Vi passerade drömområdet att bo i, Hasle Hageby. Men då behöver vi nog först vinna stort på lotto eller flytta dit när vi är gamla. 

 Vi hittade lagerförsäljning till Ringnes, de gör typ all läsk, bubbelvatten, öl och cider i Norge. Vi tittade runt lite, men köpte inget. 

När vi blev hungriga gick vi till Ensjö för att äta lite grann. Åt en riktigt god pizza som dyker upp i veckan. 

 Jag håller på med resedagböcker inför våran stora resa till Japan nästa år. Beställde ett passfodral som passade perfekt till en av mina skrivböcker. 

Vi hade filmkväll och kollade in Avengers Infinity War och Lucy hängde med. 

Lucy älskar att ligga och kramas med våra händer. Försöker man ta bort handen drar hon den till sig igen. 

 Jag och Martin testade ut, ett för oss, nytt spel som heter Santa Maria. Vi spelade ganska så fel med poängen, men det viktiga är att jag vann. 

Fredagen var det dags för Grantirock uppe där vi bor. Det är ett gratisarrangemang med konserter och så för att visa folk i Oslo hur fint det är i Groruddalen (och att ungdomarna här ska ha något att göra). Vi skulle se Slötface och Dumdum Boys. Innan konserten åt vi middag och spelade lite spel. Jag lyckades vinna i quizspelet MIG. 
Tok lite bilder med en vanlig kamera som dyker upp under veckan. 

 Lördagen var det dåligt väder. Jag var förkyld sen torsdagen, men konserten på fredagen gjorde inget bättre. Lördagen blev därför en vilodag. 

Lucy behövde komma sig ut lite, så på lördagsdagen när vädret var lite bättre gick vi ut. Det var några grannungar som kom förbi för att gosa med Lucy och mata henne med gräs. När det började småregna gick vi in igen och hon sov massvis. 

Jag var fortfarande helt utsliten pga förkylningen så såg mest bara på film. Vi fick lite besök som for lagom till middag. 
Åh, söndagen var också min och Martins sju års dag. Så nu har vi varit ihop i sju år och gift i över ett år. Skrämmande hur fort tiden går. 

Hoppas du får en riktigt bra vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...