fredag 14 september 2018

Granittrock 2018

Fredagen förra veckan var det dags för årets Granittrock. Granittrock är ett gratis arrangemang som anordnas här i Groruddalen där det är en hel del konserter och lite annat som händer. I år var det på Lillomarka arena, rätt där vi bor, så det var en liten promenad undan. 

Vi fick besök av några vänner innan vi skulle dit för att äta middag och spela lite spel. Det första bandet vi skulle se var Slötface. Jag och Martin såg dem på Reading festival förra året och gillade dem en hel del. Det andra bandet vi skulle se var Dumdum Boys. Ett gammalt norskt band. 
Det kom lite fler folk till oss innan vi skulle gå till Lillomarka arena. 

P9070001
Vi kom dit rätt innan Slötface började. 

P9070009
Fröydis ville vara med på ett hörn (bilder är superstagead). 

P9070018
Det var trummisens sista spelning någonsin och han hade alltid velat stagediva, vilket han gjorde. 

P9070025

P9070027
En annan i bandet startade en moshpit medans han spelade. 

P9070039
Konserten var väldigt bra. Ljudet kunde ha varit lite bättre, men jag hade inte på mig öronproppar, så det kan ha varit därför. 

P9070051
När de var färdiga var det dags för Dumdum boys. Jag var förkyld sen dagen innan, och det blev inte bättre av att stå ute och det småblåste lite. Men jag ville vänta till den enda låten jag kan med dem, och den kom sist, så klart. 

P9070073
När vi skulle gå sköts det upp massa fyrverkerier. 

P9070072
Pratade med Martins kollega som följde med att några städer i Sverige har börjat med lasershower istället för fyrverkerier med tanke på naturen och djurliv. 

Efter konserterna for vi hem till oss där de sista for hem vid halv två. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...