onsdag 28 oktober 2015

3 x 15

3 saker jag ser fram mot
  • Halloween. En av de bästa högtiderna
  • När jag är färdig med skolan. 
  • Julen. Mest för att den är mysig för det mesta. 


3 saker jag är rädd för

  • Mörkret. Fortfarande som vuxen är jag inget fan av mörker alls, och måste tända massa lampor även om jag bara ska på toan mitt i natten. 
  • Att jag ska snubbla vid t-banan när t-banan kör in på perrongen. 
  • Att förlora Martin. Det vore hjärtekrossande. 


3 saker jag gillar

  • Läggas sig i en nybäddad säng när man är nyduschad. 
  • Vakna till solljus nu på hösten. 
  • Sova länge, länge om helgen (och gärna på vardagen också)


3 saker jag inte gillar

  • När jag försover mig. 
  • När folk inte beter sig i den kollektiva trafiken (typ stoppar mitt i en trapp). 
  • Att inte ha sovmorgon. H a t a r att stå upp tidigt. Om jag inte ska resa. Men det är jobbigt ändå.


3 saker jag vill

  • Resa mer. Gärna till Tokyo, men Köpenhamn går fint det med. 
  • Kunna teleportera mig. Hade varit så himla smidigt att kunna. 
  • Bli färdig med skolan...


3 saker jag borde

  • Förbereda mig till praktiken som startar snart. 
  • Planera mer till julen. 
  • Läsa mer till skolan.


3 saker jag kan

  • Vifta med näsborrarna. 
  • Sova fruktansvärt länge utan problem. 
  • Byta mellan norska och svenska utan problem under samma samtal. Pratar inte helt ren norska, men svorskandet är nästan borta nu. 


3 saker jag inte kan

  • Baka med jäst. Jag får det inte helt till än. Men övar. 
  •  Vakna upp med bara ett alarm. Jag behöver gärna 3-4 st innan jag vaknar. 
  • Hålla styr på svenskan och norskan om det är en svensk och en norrman med i samtalen. Blir hemskt språkförvirrad då. 


3 saker jag har i huvudet

  • Praktiken som kommer snart. 
  • Att en ny liten medborgare har kommit till världen och luktar gott. 
  • Sömn. Är så trött för tiden (som vanligt när det blir höst).


3 saker jag ofta pratar om

  • Saker jag drömmer om. 
  • TV-spel som kommer eller är. 
  • Livet. Då med Martin. Vi pratar om vad som har händer, det som händer och vad som kommer att hända. 


3 saker jag önskar mig

  • En resa. Någonstans varsomhelst. Är less Oslo just nu. 
  • Evig sommar. För uppenbara orsaker. 
  • En Alexa-bag. För det är bland det finaste som finns. 


3 saker jag blir stressad över

  • Att andra är stressade. 
  • När jag är sent ute. 
  • Att jag behöver på toan om nätterna. Se punkten om mörkret. 


3 saker jag ser fram till med helgen

  • Halloween. Ska på fest och har planerat 
  • Att vi kanske har nya Assassins Creed. Älskar den spelserien. 
  • Sömn. 

3 saker jag har gjort den sista veckan

  • Attackerat min handled med en bordskniv när jag skulle peta av nerkylda hemmagjorda praliner från en tallrik. Är tacksam att jag inte valde en vass kniv, den hade kommit djupare än bordskniven... 
  • Mött en ny liten person som luktar fantastiskt. 
  • Varit på inflyttningsfest. 

14 kommentarer:

  1. Mysigt lista! Ser också fram emot Halloween ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade den :) Åh så bra :D

      Radera
  2. Åh, så rolig lista, håller med om mycket! ^^

    SvaraRadera
  3. Så flott innlegg! Gleder meg også til julen :-) Beste tiden i året :-)

    SvaraRadera
  4. Aaah många bra 3saker du hade fått med =)... intressant faktiskt! Fanns en hel del som jag också skulle ha passat in på mig själv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillade inlägget :D

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...