måndag 20 april 2015

We went in Madame Tussaud's waxworks show and it were grand, And there we saw all't' waxworks kings and queens all shaking hands

Långfredagen var sista hela dagen i London. Vi skulle starta dagen med besök hos Madame Tussauds. 

Jag hade på mig en ny klänning och kofta från Primark. 

Hissen ner till lobbyn.

Vi tog bussen till Madame Tussauds från hotellet. Väldigt smidigt. 


 Det var hemskt mycket folk därinne, men det är ju helt vanligt. Några vaxfigurer var bättre än andra. 

 Russel Brand. 

 Emma Watson. 

 Julia Roberts. 

 Patrick Stewart.

 Kate Winslet. 

 Judi Dench.

 Charlie Chaplin. 

 Queen B.

 Vlad the Impaler. 

 Marie Antoinette andra från vänster. 


 Före efter med smink. 

 Vi åkte en karusell där man fick se olika scener från Englands historia. 

 Vi gick förbi Sherlock Holmes hus/museum. Kön in var jättelång. 

 Jenny tog med oss till en färgglad bakgård som heter Neals Yard. Vi skull äta på Wild Food Café.


Bakgården var supermysig. 

Vi var tidigt ute, så vi fick snällt vänta lite grann. 



 Köket låg mitt i lokalen och det var många som jobbade där. Väldigt mysigt ställe.




 Jag och Martin delade en tallrik med hummus. 

 Jag hade en cashew aioli. 

 Och en burgare. 

Till dessert blev det mandel och choklad mousse som jag och Martin delade. Den var väldigt god, men väldigt mättande. 

Sen delade vi på oss. Jag och Martin for tillbaka till Kensington High Street och satte oss på en pub. Sen bestämde vi oss för att gå till Whole Foods Market och köpa med lite snacks och så till hotellet. Vi köpte även sushi som var billig och supergod. 

När Jenny och Kalle kom tillbaka till hotellet gick vi till närbutiken och handlade mer onyttiga saker och hyrde film på hotellrummet innan det var dags att packa klart, säga hej då och sova. 

12 kommentarer:

  1. ser härligt ut! Åh älskar sushi :D

    myfashionsafari.com

    SvaraRadera
  2. Tycker alla dockorna är rätt lika förutom Beyonce :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta var lika, men inte Emma Watson eller Beyonce :/

      Radera
  3. JAAAA verkligen som du skrev!! Dockorna var ganska så ojämna i utförandet =O... vissa såg det ut som om skaparen till dockan hade reducerat, så som man gör med bilder typ, på den som ska föreställa sig av *lmao*!! Tyckte tex att queen B inte alls var lik verkligheten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är så synd :/ För det var många som var riktigt bra :) Nej, queen B var inte alls lik. Det huvudet där de visar för och efter smink var mycket mer lik jag tänker henne på bilder och så.

      Radera
  4. vad kul! :) minns att jag var jätterädd för Charlie Chaplin-dockan när jag var där hahah! :) kram

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...