tisdag 21 april 2015

Hemmaexamen

Då är äntligen min skriftliga hemmaexamen klar i barns utveckling, lek och lärande färdig prick prick nu. Och gud vad det är skönt.

Förra tisdagen startade superlugn, lunch med vännerna på Egon och pratade om uppgiften. Jag hade redan en klar idé vad jag ville skriva om, redan innan vi hade fått uppgiften. Efter lunchen gick jag och en till och tittade i butiker, bytte ut trasiga tvålpumpar och så. Sen började helvetet.
Nej då. Så illa var det inte, om man bortser från psykbrytet jag fick efter tre dagar. Bröt ihop totalt i sängen och ville verkligen ingenting förutom att gråta lite grann, ligga under sängen och gå i ide. Men det fick jag inte av Martin. Det enda jag kommer ihåg att jag ville var att få en kattunge kanske. Prioriteringar.

Men nu så. Efter gudarna vet hur många timmar läsande och skrivande (och timmar som gick till annat än läsa skriva. Hej jobba helg + måndagen!) så är jag äntligen klar. Och det känns fint. Nu är det bara att vänta till den 13 maj då vi får svar och vänta till maj då hela månaden med examen börjar i Konst Kultur och Kreativitet. Men sen så, från första juni till mitten på augusti är det inte annat än soliga dagar och en eller annan jobbdag.
Idag ska jag göra absolut ingenting. Ser ut som en fin dag, så ska nog passa på att sola benen på balkongen sen. Eller spela Sims. Eller ingenting. Så många valmöjligheter just nu. 

Men nu, lite bilder från veckan. 


Åt nachochips och delar av hon enas mat när vi var på Egon... Var så mycket nachos och så lite sås till.

 På fredagen var jag först hemma hos en i klassen och studerade ett par timmar. Var så skönt att bolla idéer med någon. 
På kvällen var jag ett par timmar hos mamma och åt middag och spelade SingStar. 


 Mina dagar har mest såhär ut. Tog över hela köksbordet med böcker och saker. Nu är det dags att städa undan det mesta. 

 När jag skulle på jobbet på lördagen såg jag en liten nyckelpiga. Lyckan över att det är vår. 

 Min nya väska (som jag visar bättre på fredag) känns väldigt somrig när solen lyser igenom hålen. 

 I måndags skulle jag hem till mamma igen. Dels för att få hjälp med att samla tankarna och för att fira min syster som fyller 12 år.

 Mamma hade gjort en supergod tårta med choklad mousse på utsidan, jordgubbs mousse och frukter på insidan. 

Väldigt smaskig. 

15 kommentarer:

  1. vad jobbigt med tentamen, men det fixar du säkert galant! lät som ett intressant ämne att läsa ändå:)! vad god tårtan såg ut och underbart med alla blommande träd nu!!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var hemsk. Men tror att den är godkänd i alla fall, men inte så mycket mer än det tyvärr :/ Det är väldigt intressant ämne :)
      Åh älskar det :D

      Radera
  2. Svar
    1. Att den är :) Mamma är fenomenal på tårtor :)

      Radera
  3. åh va härligt:D riktigt fina bilder
    tårtan såg verkligen jättegoo ut!

    SvaraRadera
  4. Härligt att hemexamen är avklarad! :) Och vilka härliga bilder ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så himla skönt. Nu väntar bara 4 examen/tentamen i maj :/ Tack :)

      Radera
  5. åh, jag har inte sett en nyckelpiga detta året ännu :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den första och det är så fint vår/sommartecken :)

      Radera
  6. Så härliga bilder och lycka till med examen!

    SvaraRadera
  7. åh så gott med nachos! :)

    myfashionsafari.com

    SvaraRadera
  8. Åååh nachochips! Vad sugen jag blev på det nu.. :(

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...