måndag 13 april 2015

And I'll wait if you stay cause foggy London town's not built for me or you

Onsdagen i London hade vi planer om att besöka Sea Life och London Dungeon. Skulle bli så kul att besöka de ställena igen.


Vi väntade på Jenny och Kalle i lobbyn. Visade sig att de satt på andra sidan av lobbyn...


Vi åt frukost ett par buss-stopp från hotellet. Så mysigt och maten var väldigt god.

Vi beställde in olika juicer. 

Jag var himla tråkig och beställde vanlig apelsinjuice. 

Jag åt en omelett med chili och paprika. 

Kalle åt en sjukt god red velvet. 

Sen tog vi bussen in till stan.


 Inför Svampbob filmen var det massvis av figurer i akvariumen. 







  





 Efter Sea Life fikade vi. Jag åt årets torraste kaka, så var himla glad att jag hade varm choklad till. 

 Sen så var det dags att uppleva lite historia från London. 




 Vi köade en hel del. Och hade oturen att hamna i en stor grupp med tonåringar. De skrek sjukt mycket.

 Det var sista bilden från London Dungeon. London Dungeon hade flyttat sen första gången vi var där för snart fyra år sen. Det var en del nytt, men mycket liknande. Skådespelarna var himla duktiga. 

 Sen letade vi reda på den här restaurang, Woodlands Restaurant för att äta indisk. 

 Kalle och Martin.

 Jenny och jag. 

 Våra förrätter. 

 Och våran mat. Vi beställde in en hel del och vi delade de flesta, de som var veganska. 
Jag beställde in tikka masala med ost. Hur gott som helst. 

 Jag och Jenny delade en dessert. Vi var otroligt mätta efteråt. 

Jag och Jenny for sen till Primark och handlade, och killarna satt i en pub. Vi var inne i Primark i nästan två timmar. Fick med mig en del fina saker, men inte så mycket som jag trodde. Blev bara två stora påsar. 

Efter handlandet gick vi till killarna och satt där en stund. Var så skönt att vila fötterna. Bartendern hade bott i Sverige, så Martin var superglad att han kunde beställa på norska. 

Tillbaka på hotellet blev det massa cider, hummus och chips. Var så trevligt att vi bodde på samma ställe så vi inte behövde skiljas tidigt på kvällen eller mötas supertidigt på morgonen för att göra saker. 

4 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...