söndag 26 september 2010

It sure as hell ain't normal, but we deal, we deal

Känner inte det minsta lilla frisk. Känns så typiskt när man äntligen blivit frisk efter att ha varit förkyld i över en och en halv vecka ska gå och bli förkyld igen. Hoppas det är över till imorgon, har bättre saker för mig än att gå runt och vara förkyld, sy på klänningen till exempel. Är snart klar med själva klänningen, sedan blir det att sy förklädet och sedan är jag klar med själva kostymen. Nu fattas det bara kontaklinserna som jag beställde veckan innan jag för till Skellefteå men som fortfarande inte har kommit fram. Trevligt? Nej inte det minsta lilla. Har inte hittat någon butik här i Oslo som säljer just de linserna jag behöver. I värsta fall får jag ta ledigt en extra dag till veckan och ta bussen till Nordby Köpcenter, för där vet jag minsann att linserna finns. Men det känns så onödigt att måsta resa ända dit för att få köpa något jag redan betalat för.

Nu ska jag fortsätta med att sy för hand. Det är riktigt långtråkigt men resultatet blir bra.
 Hoppas din söndag blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...