söndag 16 maj 2010

17 maj firande

Imorgon är det 17 maj, vilket är Norges nationaldag. Till skillnad från Sverige som inte gör något spektakel av sin nationaldag (eller flaggans dag?) så firar Norge den ordentligt.
Jag har firat 17 maj i Norge två gånger tidigare, men är osäker på om första gången var i Oslo.
Det kommer vara firande vid Mayas skola imorgon men jag och Simon kommer att vara inne i centrum under dagen. Förhoppningsvis blir det fint väder så man kan klä sig fint utan att frysa. Är inte så där väldigt trevligt att måsta ha på sig en jacka över finkläderna.
Det är vanligt att ha på sig nationaldräkten under större högtider (17 maj inräknad), men eftersom att jag inte äger någon får det bli en klänning från stativet istället.
Jag måste bara komma ihåg att ladda kamerans batteri, tömma minneskortet på bilder och ordna med kameran så den inte lagrar en annan slags extra fil på minneskortet (vilket gör att jag kan endast ta hälften så många bilder som jag borde kunna). Ska verkligen bli spännande imorgon.

Självklart kommer det att dyka upp en hel del bilder imorgon kväll.

1 kommentar:

  1. sv: Det ordner seg nok når jeg sender tilbake det jeg fikk :) har du D5000?

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...