torsdag 14 november 2019

2010

Gör som många andra och sammanställer tio-åren med nio inlägg, först ut är 2010. 

 Fick ett nyckelkort till mitt jobb.

 Köpte massvis av böcker från Outland. Var där ganska ofta.

 Visade bilder från mitt jobb.

 Köpte biljetter till Green Day i Dublin.

Shoppade massvis, mest från Gina Tricot. Så mycket Gina kläder...

 Tog bilder i webcamen.

 Fikade och såg spännande saker.

 Hittade vårtecken i mars.

 Firade St Patricks day.

Tappade iPoden i en vattenpöl. Trodde den hade dött, men efter ett tag på elementet klarade den sig. 
Skadade samma dag svanskotan när jag halkade överst i en trapp och landade nederst. 


Använde någon supermascara och tog bilden i konstigt ljus så ögonen blev gröna. 

Upptäckte Monki. Det här var mitt första köp. Använde den tills den var alldeles hålig.

Levde i den här klänningen. 


Och den här outfiten. Ångrade så sjukt länge att jag donerade det här linnet. 

 Såg en fjäril i april. Det här var första våren i Oslo, så tidig vår var väldigt spännande då tussilago inte dyker upp i skellefteå förrän långt senare. 

 Besökte Huvudöya och tittade på blommor. 

 Fotade månen. 

Ordnade biljetter till förpremiären av Twilight Saga Eclipse med Erica. 

Firade sjuttonde maj


Jag blev 20 år och firades med krona och tårta på jobbet. 


Älskade den här klänningen. Spillde olja på den så den blev alldeles fläckig. 




Jag, Robin och hans kompis Elsa stalkade Green Day utanför deras hotell och mötte Trés Cool. Robin fick en astmaattack efter mötet. 

 Var och såg på Green Day. 

 Var på medeltidsfestivalen. 

 Reste till Dublin med familjen. 

 Såg Paramore (och Green Day och Joan Jett and the black hearts). 

Hängde på Tusenfryd med familjen. 

 Var på Oslo live och såg Inflames. Martin var här också, är märkligt att tänka på de gångerna vi har varit på samma ställen utan att känna varandra. 


Såg också Danko Jones under Oslo Live. 

 Var på Tusenfryd med min stesyster Tina. Vann det här gosedjuret när man ska kasta bollar på burkar. 

 Var på födelsedagsfest till en jag lärde känna på Outland. Hänger fortfarande med dem på min sida av bordet. 

Var på förpremiären av Eclipse som visades vid Akershusfestning. Var väldigt kul event. 


Var på Aicon med några vänner. Cosplayade Sookie Stackhouse. 


Reste till Skellefteå.

Umgicks med farfar och farmor. 

 Tillbaka i Oslo gick jag på utställningen Djur Du Skulle Önska Inte Fanns i Botaniske hagen. 

 Gick på CosCon och ställde upp på cosplaytävling. 

 Fick biljetter av Outland till att gå på förpremiären av ena Harry Potter filmen med Frida. Hade en fantastisk kväll.

Ville ha den här kappan (som jag också köpte och fortfarande har i garderoben). 

Bakade regnbågemuffins

Fick vantar av Erica som hon hade stickat till mig. 

Var och såg på Avenged sevenfold. 

Var och handlade i Sverige med familjen. 


Älskade den här t-shirten. Har aldrig spelad Halo. 

Älskar att emodagarna kom tillbaka. 

Jobbigt att se så svår ut på årets sista dag med rullgardinen med massa handväskor i bakgrunden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...