måndag 18 februari 2019

Vecka 8

Äntligen har ljuset kommit. Jag är verkligen inte den enda som blir negativt påverkad av det konstanta mörker som är under vinterhalvåret. Tack och lov har jag ett jobb som gör att jag kan vara ute när solen väl är framme, vilket har varit himla fint nu när solen faktiskt har lyst. 

Den här veckan är det bara en månad kvar tills vi reser till Japan och jag har börjat fixa det sista. Packar som om det inte vore en morgondag, kan inte helt bestämma mig för vad jag exakt vill ha med, hjälper inte när en inte vet exakt vilket väder det kommer vara. Jag hoppas på flest möjliga barbenta dagar, men kommer nog behöva packa en del strumpbyxor...

Annars den här veckan är det inte så mycket som händer. Ska försöka komma mig iväg till gymmet ett par gånger i alla fall (så himla svårt när det är mörkt ute och allt man vill är att sova). 

Här är lite bilder från förra veckan. 

 Måndagen var en fantastisk solig dag. Vi var ute och åkte pulka med jobbet, så himla härligt. 

 Tisdagen sa vi hej då till den här soffan och kaoset. 

 Vi skulle nämligen få hem en ny soffa och Lucy gillade den massa. 

 Det blev Landskrona från IKEA. Så himla nöjd. Den passar bättre i vårat vardagsrum, nu är det bättre plats och det känns mer luftigt. 

 Var en väldigt fin solnedgång en eftermiddag. 

 På alla hjärtans dag åt vi middag hemma och jag hade ordnat dessert. 

 Sally var så himla bedårande. 

På fredagen skulle vi ut och äta. Tanken var att vi skulle till Oslos nya mathall i Torggata bad, men hjälpas vad fullt det var. Såg otroligt fint ut, väldigt fotovänligt, så vi ska testa en annan dag. 

Istället gick vi till Rendezvous för att spela biljard och äta lite. Väldigt mysigt ställe. 

 Lördagen var vi hemma hos en kompis och åt middag och spelade spel. 

Söndagen var en varm dag och katterna hängde ute på balkongen (när Lucy inte fick för sig att äta plastpåse och spy). 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...