måndag 3 april 2017

Veckosammanfattning vecka 13

Ny vecka, och det är skönt. 
Jag måste komma igång med skrivandet av min bacheloruppgift, den har blivit satt på paus efter att jag skadade benen förra veckan. Skriver mer om det här nere. 

Förra veckan gjorde jag inte mycket alls. Jag ligger mest i sängen eller soffan med benen högt och tycker synd om mig. Det börjar gå bättre, men det tar så himla lång tid, och jag har inte helt tålamodet för det. 

Den här veckan blir det att göra lite småsaker, mest att skriva och checka av det sista inför bröllopet. Kan kanske få till ett sammanfattande inlägg under veckan. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

 Måndagen var jag på heldagskurs om CFS/ME. Det var väldigt intressant att höra på. Till lunch var det en fantastisk buffé. Åt hur mycket sashimi som helst. Gud vad gott det var. 

 När jag skulle hem stod jag i solen och väntade på min t-bana. Det var riktigt varmt i solen och ullstrumpbyxor var lite overkill. 

 Tisdagen skulle jag först på vägledning i samband med bacheloruppgiften. Solen sken och det var allmänt fint. Sen var det visst ett hål i backen och jag låg raklång längs backen med helt fruktansvärt ont i foten och ett knä som blödde som ett vattenfall. Tack och lov var jag nära hemma, så haltade mig hem och fick rengöra såret innan jag la mig ned och låg ned hela dagen. 

 På tisdagskvällen hyrde vi film och såg Fantastic beasts and where you find them. Så underbar film. 

 Onsdagen var foten lika uppsvälld och ont som dagen innan, så jag for förbi legevakten för att röntgas. Hade visst stukat foten rejält och sträckt ledbanden, men ingenting var brutet. Måste gå med skena tills det känns bättre. 

 Torsdagen spelade jag på Lost in times test livesändning via Youtube. Man spelar mot andra personer i olika tidsepoker (jura, istiden, medeltiden, vilda västen, glad 20-åren och rymdtiden) och olika uppgifter. Det finns en hel del fina priser, så det är många som spelar. 

Fredagen var jag ensam hemma och myste. Såg på film och serier.

 Lördagen fick vi färdigt de sista inbjudningarna till bröllopet. Är så skönt att ha fått ut dem. 

Söndagen hängde jag ute på balkongen ett tag och solade mig lite grann. Har fått en del fräknar vilket känns väldigt vårigt. 


Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...