fredag 7 april 2017

En liten bröllopsuppdatering: Inbjudningarna

Tiden går väldigt fort fram och nu är det inte länge kvar alls tills vi gifter oss.
Tänkte börja visa lite mer av det vi har fått färdigt, och tänkte börja med våra inbjudningar. 

En färg som vi valde som huvudfärg till bröllopet är blått, och då mer exakt kungsblå (eller T.A.R.D.I.S-blått).
Vi letade länge över nätet efter en inbjudning som passade oss, men inte hittat något som vi gillade och inte kostade en mindre förmögenhet, valde vi att göra våra egna. Det krävdes en del hjälp från våra kära best mans, men så får det bara vara. Vi ville inte lägga ned flera hundra kronor per inbjudan, för helt ärligt, hur många är det som sparar på dem?

Vi köpte mörkblått papper som bakgrund och valde att ha två olika inbjudningar till vigseln och festen (de är på två olika datum). 
Jag Googlade runt och hittade en hel del sidor där man kan designa sina egna inbjudningar, och hittade två designs hos GreetingsIsland som vi gillade. Jag skrev en på svenska och en på norska, sparade ned och sen skrev vi ut dem hemma på fotopapper. 


DSC_8056x
Och så här blev resultatet. På baksidan är det mer information till gästerna. De är lite sneda och så, men de är gjorda med kärlek. 
Jag valde bilder från när vi var i Bryssel för att det var där vi blev förlovade + att vi gillar de här bilderna på oss. 

DSC_8064x

Om jag skulle göra om det här så hade jag dels sett efter en sådan maskin/grej som kan skära många papper på en gång, och gör det rakt. För det tog ruskigt lång tid att klippa och klistra närmare 100 inbjudningar. 
Jag hade också test gjort en för att se hur det blir. Limmet + fotopappret + det mörkblå pappret var inte den bästa kombinationen. Pappret böjde på sig och fick ligga under böcker/brädspel för att blå någorlunda platta.  

5 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...