torsdag 21 maj 2015

17. mai

17 maj hade vi besök av min farmor och farfar, så det blev en lugnare söndag än det annars hade blivit. 
Vi startade dagen med en lugn frukost innan vi for hem till min syster att hälsa på. Där var det fullt kalas med champagnefrukost. 
Jag och Martin tog t-banan in till stan för att möta min syster och resten av gänget och att se på tåget längs Karl Johan. 
Tyvärr var det fullt med folk överallt, så vi hittade aldrig dem. 

Det blåste och var hemskt kallt tyvärr. Kom en del regn och ett par snöflingor. 

 Det här är en del av folkmängden i stan man ska bryta sig igenom. Är folk överallt och går knappt att gå någonstans. Men alla är glada för det. 


 Min syster och hennes vänner skulle hit till Aker Brygge för att dricka öl och festa vidare. Men det var en enda stor folkmängd där. 

 Massvis av flaggor. 


Vi gick förbi Grönland där det var ett tivoli. Ansikten till barnen vi mötte när de fick syn på tivolit var prislös. Gud vad lyckliga. 

 Vi gick vidare och passerade ett fängelse som har massvis av kakel i olika färger och mönster. 

 Allt gåandet tog hårt på mina strumpbyxor. 

 Dagens händelse var att besöka Vålerenga skole där det var olika lekar och såldes massa mat och kakor. Väldigt vanligt på 17. mai i Norge. Många utav barnen jag jobbade med går nämligen här, så jag hoppades på att möta dem och deras familjer. Var så otroligt kul att se hur mycket de hade växt sedan jag såg dem sist för nästan ett år sedan. Vissa hade även blivit stora syskon eller skulle bli det, så det var kul att se.

 Vi åt en del kakor. Att besöka skolor är 17 maj för Martin så han var helnöjd med dagen. 

 På kvällen kom en del av min familj på besök för att äta middag. Det blev räkmackor. 

Och en enkel tårta till dessert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...