fredag 29 mars 2013

Reptiler och frusen yoghurt

I torsdags gjorde jag och Martin ett besök i Oslo Reptilpark. Där har de massvis av olika reptiler och andra djur som dvärgssilkesapor, silkesapor, spindlar och en ara. 
Det såg ut som att djuren hade det bra. Terrariumen var stora, men massa saker till de olika djuren. Plats var inte en bristvara, och inte växter, mat eller vatten heller.



















Efter ett vällyckat besök i Reptilhuset gick vi och satte oss på en bänk i solen och drack varmchoklad och åt kex vi hade med oss. 
Bästa Cartoons. Barndomsfavorit. 

Min älskling. 

Här har vi mig. 

Vi gick förbi Yoghurt Heaven för att köpa lite fryst yoghurt. De har massa goda smaker och ännu mer strössel man kan välja mellan. 

Mina smaker på yoghurten var kiwi och jordgubb, pistasche och Oreo. Otroligt goda smaker. Sedan så blev det lite frukurer, choklad och andra strössel på.

Martin tog kanelbullesmak (fantastisk god), pistsche och en till jag glömt namnet på. 

Här har vi mig. Hade på mig min nya jacka från Weekday, kashmirtröja från Velouria Vintage och klänning från Weekday. Var inte ens lite kallt. 

12 kommentarer:

  1. Åh fy så äcklig djur de var :P
    Fick rysningar genom kroppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha några är mer äckliga än andra. De enda djuren jag hade problem med där var spindlarna. Jag har haft en sköldpadda, ölda, vandrande pinnar och en groda, så de djuren var ju inte direkt hemska enligt mig :)

      Radera
  2. Vad häftiga bilder och den frusna yoghurten såg fantastiskt god ut.=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Det var himla fotovänligt där. Måste ta med mig min ordentliga kamera dit och fita.
      Yoghurten var fantastiskt god. Är helt klart ett måste när man besöker Oslo.

      Radera
  3. sv: tack så hemskt mycket!!
    och åh älskar ormar och sådant, men min pojkvän hatar dem hahaha!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh de är ju inte farliga när dom ligger bakom glas. Spindlarna därimot är hemska oavsett vars dom är.

      Radera
  4. Så fina bilder du har tagit!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...