måndag 18 mars 2013

Mössletande och karpdammar

 I lördags hade jag och Martin ett uppdrag, hitta en ny mössa till han. Vi gick förbi Monki påväg till Weekday. 
På Weekday hittade jag den perfekta svarta bomberjackan som får bli min när jag får lön. 


Sen så blev det ett besök nede vid hamnen för att kolla lite i butikerna på Akerbrygge. 

 Här har vi mannen min. 

 Och här har vi mig. Älskar hur långt mitt hår har blivit, och hur fin min naturliga färg blir.

 Innan vi fortsatte med att hitta en mössa tog Martin med mig till en asiatisk resturang som heter Mr Hong. 
När man går förbi så ser det inte alltför fint ut, men när man kom in var det otroligt fint. Det var massa dammar med små karpar i lite överallt längs golvet. 








 Jag åt friterade räkor och ris. Det var otroligt gott friterat, vilket är aningens svårt att hitta i Oslo måste jag säga. 

Martins mat 

 Till dessert blev det chokladfontant med frukt, choklad och grädde.

4 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har! Kika gärna in på min blogg om du har lust. :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :D Det hade jag gärna gjort om du hade lämnat en länk eller så :/ kram

      Radera
  2. Åh va gott de där såg ut :D

    Jag har alltid större kuvertväskor då jag alltid behöver plånbok, mobil och en kamera :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det också :)

      Det går ju det med :) Föredrar verkligen axelväskor :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...