måndag 14 juni 2021

Vecka 24

 Märker att det och sätta sig framför datorn och skriva lite här, lägga upp bilder på flickr, inte kommer lika naturligt längre. Jag märker att jag inte tar upp kameran lika ofta längre, vilket är lite trist (men mina axlar tackar mig). 

Den här veckan är det en del saker inplanerat, vilket är kul. Älskar att livet sakta och försiktigt kommer tillbaka igen. På fredagen ska jag på sommarfest med nya jobbet, lördagen ska jag och Martin ut och äta räkor och söndagen ska jag hänga med gamla kollegor. 

Jag har en del bilder som ska upp här och en del filmer som ska redigeras. Har försökt filma en del under våren, vilket har varit kul. 

Nu till en liten bild-dump från de sista veckorna. 


Låt mig ta oss tillbaka till slutet av maj. Jag vara peppad, för den här dagen skulle jag få min andra dos med Moderna. 

Var så sjukt pepp. Äntligen fullvaccinerad. 

Jag var tvungen att vänta i 30 ish minuter innan jag kunde fara hem, så satt och spelade ACNH. 

Sen började eländet. Jag vaknade mitt i natten (2.30) av extrema smärtor. Jag hade så ont i armen när mitt tunna täcke rörde armen att jag vaknade. Men hade jag inte täcket på mig var jag nära att dö av feber (kändes det som, men jag gillar inte att ha över 39 graders feber). Kroppen var öm, ont överallt och jag var så yr att jag klarade inte av att röra på mig i lägenheten. Var helt fruktansvärt. Tack och lov för mitt sällskap.

Dagen efter var jag aningens bättre form, feber var stort sett borta, jag kunde röra på mig utan att hålla mig fast i en vägg, så jag for på visning av drömhuset. Helt fantastiskt fint var det. Men det blev inget köp, huset blev dyrare än det vi tyckte det var värt, men det gjorde ingenting. 

För dagen efter for jag på visning med min svägerska av ett nybygge på toppen av en ås (jag och Martin hade varit där och tittat och tänkt att här vill vi bo, men kom fram till att det var för dyrt så vi kollade inte in det mer). Tack och lov ringde hon mäklaren och ordnade den här visningen och kollade in priset. Så nu är vi husägare. Vi flyttar inte förrän början av 2023, men herremin så spännande. Ordnar eget inlägg. 

Lördagen var jag lite bättre, men fortfarande dålig. Så vi tog med oss picknickmat, något att dricka på och en liten hög med vänner till Vesletjern för att fira att jag blev ett år äldre (och att vi tackat ja till huset). 

Några badade. Det var kallt. 

Hittade massa blommor. Våren alltså. 

Våren har varit full med pollen, det har sett ut som snö med de här fröna. 

Jag hade beställt massa godis från HeiFredag. Sjukt mysigt nätbutik. 

Se på de här gulliga. 
I fredags var vi ute och åt hos Café Amsterdam. 

Mer godis köpt från HeiFredag, kolor från Pärlans kola. Sjukt goda. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...