måndag 20 januari 2020

Vecka 4

God kväll. Hade tänkt att skriva det här inlägget på söndagen som vanligt, men fastnade vid my time at portia hela dagen och kvällen, så här sitter jag måndag kväll. Ser just nu på Brogan Tates senaste vecko vlog. Saknar England och London väldigt mycket. 

Den här veckan händer det inte alltför mycket saker. Hade som mål att inte shoppa under januari, vilket har fungerat väldigt bra, har inte köpt något utöver mat (inge hämtmat heller), men det har också gjort att jag stort sett inte gjort något utöver spela på datorn. Borde hitta några mer intressen som tydligen inte innebär att jag använder massa pengar. 

Ska förbi mamma och hämta ett par cykelshorts hon sytt till mig och få henne att sy upp en klänning hon sytt till mig. Den är så fin och mysig. 
Till helgen ska vi försöka komma oss ut mer. Vill på bio och se på Bombshell eller Jojo Rabbit, men det som är bestämt (och det sen vi var på julbord med några vänner i november/december) är att vi ska på Harry Potter Escape room. En väninna har redan varit där och var väldigt nöjd. Men annars ska jag försöka att inte spela så mycket alls. 

Här kommer tre bilder jag tog förra veckan. 

 Martin har varit på chokladkurs hos Sebastian Bruno med sitt jobb. Jag hade turen att få smaka på det han skapat. 

Martin jobbade helg, vilket innebar att jag och den här gulliga tönten låg länge i sängen (till en av oss blev hungrig och satte klorna i vaden till den andra). 

Lucy älskar att vara ute. Hon hade älskat att vara utekatt och hade mest troligen inte kommit hem, ungefär alls, om hon hade chansen. Så vi försöker vara ute med henne om vädret är bra. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...