måndag 21 oktober 2019

Vecka 42 & 43

Äntligen är jag frisk nog att orka sitta framför datorn. Vet inte vad jag fick för förkylning, men jag har knappt sett på min dator på två veckor, så har en del bilder sen.

Den här veckan ska jag möta en vän på fredag för middag och shopping, vilket är det stora som händer. Martin jobbar i helgen, så jag ska komma mig iväg på träning och ut i naturen. Hoppas att bladen håller sig på träden lite till, för jag vill gärna fota lite höstbilder innan det blir alldeles grått ute.

Här kommer först en hög med bilder från vecka 41.

Ett av barnen på jobbet är besatt i spökhistorier. Jag är dålig på att berätta historier som passar för barn, så berättade en liten variant av black eyed children. Barnet blev inte rädd, men fick den här teckningen sen. 

Hamnade i Ski för att kolla foten.  Är visst imponerade dålig, den sitter helt löst...

 Tåget tillbaka till Oslo.

 Kollade in reseböcker och saknade Japan.

 Skulle möta Martin för att gå till Latter.

Vi skulle se Umbilical brothers, har sett dem förut och de är väldigt roliga. 

Vi var tidiga ute, så vi hängde lite i barområdet. 


Så mysigt ställe. Showen var väldigt rolig, skrattade så mycket. 

Katterna betedde sig gulligt och tvättade varandra. 

Spännande saker händer ute. 


 Älskar våran utsikt.

 Det är inte alltför ofta Sally är så gosig att hon ligger på en, så då får man verkligen känna sig ärad.

Söndagen blev det sushi till middag. 

Här är lite bilder från vecka 42. 
Var ute och gick i regnvädret med jobbet i tisdags. Var lerigt som bara den och äpplen överallt. 

 Jag blev hämtade på jobbet av Martin. Han har äntligen tagit körkort, så nu kommer vi oss ställen lite fortare.


 Vi var förbi Martins pappas grav och planterade blommor och tänkte lite på våra pappor. Nu är det 20 respektive 7 år sen dom dog.

Innan vi körde hem åt vi hos Balkan. Äter där typ varje gång vi är i Ski. 


Fick den här stiliga teckningen av ett barn. 

 Vaknade upp det mycket dimma på lördagen.

Sally höll utkik. 


 På kvällen var vi på födelsedagsfest. Fick rita på duken.

Kom på delad första plats i quiz om födelsedagsbarnen. Kändes kul. 


Spelade beer pong och fick skryt över hur duktig jag var. 


Festen var på Frysja, rätt vid vattenfallet, vilket var så fint mitt i natten. 


Söndagen packade vi in paket, för vi skulle fira Martins brorsdotter som fyller år.  Sally håller koll på paketen. 


Var väldigt mysigt. 

Hem från där vi parkerade bilen såg vi massa skräp. Färgglatt, men sjukt onödigt. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...