måndag 7 oktober 2019

Vecka 41

Håller på att gå igenom alla bilderna från Japan. Har fyllt en extra hårddisk med bilder, datorn börjar bli full (hur? Jag köpte den i starten av sommaren). Varje mapp (har en för varje dag) med RAW-bilder från Japan är enormt stora. För varje gång jag har rensat en mapp har jag tagit bort 10-20 GB med bilder. Det kommer att ta tid, men uppenbarligen behövs det. 

Har efter en vecka med förkylning äntligen börjat kunna tänka klart. Har varit en jobbig vecka, har knappt gjort annat än att sova på eftermiddagen, ligga vaken på nätterna för att sen sova typ 100 timmar.  

Var ute med Lucy och luktade på blommor i måndags. 

 Har börjat bli så hemskt mörkt hela tiden. Saknar tiden när det var ljust fem på morgonen. 

Tack och lov har det ljusnat när jag väl kommer till jobbet. 


 Onsdagen var jag till Melahuset för att gå på en liten föreställning med barnen. 


Söndagen gjorde jag klart lite jobb. Ska ha utvecklingssamtal som behövs skrivas. Sally tyckte att det var onödigt och låg i vägen. 


Vi tog med katterna ut lite grann. Lucy älskar att vara ute, Sally var lite mer skeptisk. 


Men se så fin hon är. 


Hittade mer godis från Japan. Snart måste vi vara klara med att äta upp allt. 

Hoppas du får en fin vecka. 

2 kommentarer:

  1. Tar man mycket bilder + i RAW-format så tar det plats =)... gäller att vara skeptiskt med sina egna bilder! Själv spara jag inga dubbletter eller försöker ta så perfekta redan fr. början. Har fortfarande den där tänket som man hade förr, att va sparsam med filmen och lära sig att se bilden innan man tar... sparat mig massor med tid och plats på datorn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo absolut, men jag hade aldrig tänkt på hur stora filerna egentligen är i RAW. Fotar massor med film, så det tänket har jag med, bara att när vi var i Japan var det lite extra många bilder + filmer :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...