onsdag 23 oktober 2019

En lördag i oktober

DSC_1292
En höstdag tidigt i oktober tog jag med mig Martin till stan. Jag visste att jag ville göra något mer spännande än att se på Netflix hela dagen, så vi bestämde oss för att gå längs Bygdöy allé och Frogner. 

DSC_1308
Kollade in gulliga balkonger. 

DSC_1312
Och övervuxna hus. 

DSC_1314
Den här balkongen kändes väldigt sagolik. 

DSC_1332
Tittade på filmposters hos Gimle. 

DSC_1356
Hittade gator som verkligen inte såg skandinaviska ut. 

DSC_1340
Fikade lite grann. Drack varm choklad, för du vet hösten, men höll på att svettas ihjäl sen. Var inte tillräckligt kallt då för att kunna drick varma drycker. 

DSC_1362Gick förbi Vigelandsparken. 


DSC_1380
Tittade på blommor. 

DSC_1392
Dom har en av Oslos finaste rosträdgårdar i Vigelandsparken. 

DSC_1420

DSC_1414
Var så många Insta-husbands som fick ta bilder och boomerangs på sina partners när dom kastade blad. Jag nöjer mig med konstigt fokuserade bilder på mig. 

DSC_1441
Gick längs Bogstadveien. 

DSC_1446
Genom slottsparken. 

DSC_1451
Tills vi kom till centrum igen. Jag köpte lite skofett till min Dr Martens som började bli hemskt torra. Är ungefär sämst på att ta hand om mina skor. 
Vi åt middag hos Hells Kitchen som hade öppnat igen. Seriöst en av tre bästa ställen i Oslo centrum om du ska ha pizza. 

DSC_1452

DSC_1454

DSC_1457
Jag hade min nya Fjällräven ryggsäck med mig. Jag har två andra hemma, så behövde egentligen inte en tredje, men mönstret är så himla fint. Ska visa närmre en dag i veckan. 

DSC_1461
Kommer aldrig ihåg vad som egentligen är på min pizza, men det är nr 15. 

DSC_1467
Den är så sjukt god. 

DSC_1468
Sen var det bara att resa hem och mest troligen gjorde vi ingenting för nu hade jag inte tagit fler bilder den här dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...