måndag 22 april 2019

Vecka 17

God förmiddag från Oslo. Igår kom vi hem från våran månadslånga resa till Japan. Känns så himla fint att vara hemma. Vi blev upphämtade på flygplatsen av min familj, som även hade passat på Lucy och Sally. 

Den här veckan har jag inga större planer. Ska tillbaka till jobbet, vilket kommer bli konstigt men bra, och till helgen får vi besök. Ska försöka att gå igenom alla bilder och rensa och fixa med dem + börja gå igenom alla filmklipp från resan. Det är över 300 klipp än så länge, så det kommer nog ta sin lilla tid. 

Här är bilder från sista veckan i Japan. 

 Måndagen skulle vi till Kobe över dagen. Tog shinkansen tidigt på morgonen. 

Resegodis <3

 Det var alldeles strålande väder. 

 Vi tog en linbana upp till Herb garden. Efter besöket där är jag så himla peppad på att köpa ett litet hus med en trädgård. 

Vi åt lite glass. 

Är du någonsin i trakterna till Kobe bör du ta dig ett besök i Herb Garden. 
  
 I centrum hängde vi lite i chinatown och vilade fötterna. 

Köpte med oss bakelser som vi åt på shinkansen tillbaka till Tokyo. 

Kan inte påpeka det nog, men solkräm folkens. Kunde seriöst steka ägg på min nacke. 

Tisdagen var det dags för besök i Disneyland. 

Jag var sjukt peppad. Hade ordnat tema på mina kläder till de olika Disneyparkerna. I Disneyland var det Cheshire cat. 

Martin tyckte att jag matchade It's a samll world. 

Selfie i kön till Pinochios ride. 

Jag bestämde att vi skulle hit och äta i Queen of hearts banquet hall. 

 Var magiskt att vara där. 

 Jag förstår inte hur de får äggen att se ut som Musse Pigg???

 Vi åt massa mat. Var helt ok, men ganska dyrt. Helt klart en av dyrare måltiderna i Japan. Övriga Disneyresort var inte alls dyrt. Men, då köpte vi också dessert med souvenir kopp och tallrik. 

Onsdagen var det dags för dag två i DisneySea. 

Köerna är så himla välgenomtänkta i de temaperkerna vi besökt. En favorit var kön till Indiana Jones. 


Raging Spirits. 

Testade den här smoothien. Så himla god, men hemskt söt. Fick ett lager med socker i munnen, men känner att det var det värt. 

Vi hade fastpass till Tower of Terror. Så obehaglig. Man verkligen lättade från sätet. 

Torsdagen hängde vi på hotellet hela dagen. Vi hade planerat att ta en dag med vila, vilket passande nog var den dagen Martin blev sjuk. Fick fixat med min resedagbok, så den var mer up to date. 

 Fredagen hängde vi i Sunshine City. Gick på planetarium och akvarium. Handlade lite grann och åt sushi. 

Lördagen var sista hela dagen i Japan. Vi besökte Tokyo Tower. 

Åt mjukglass med likör/sprit hos Milk's. 

Gick på bio och såg någon amerikansk ubåtsfilm. Vi åt något som inte var enig med min mage alls, så missade slutet på filmen dessvärre och var ofokuserad större delen av den. 

Söndagen var det dags att resa hem. Klockan 11 lämnade flyget Japan mot Finland. 

Landade klockan 16.35 i Oslo. I tid tog flygresan över 12 timmar, men enligt klockan så gick det bara 5,5 timmar. 

Hoppas du får en fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...