torsdag 25 april 2019

Kawaii Monster Café Harajuku

DSC_6579
Ett ställe jag verkligen ville besöka i Tokyo var Kawaii Monster Café. Passande nog passerade vi där när vi var lite småhungriga och bestämde oss för att äta där. 
Innan vi gick in fick vi veta att vi var på väg in i monstrets mage. 

DSC_6580
Vi fick dessvärre inget bås, men plats vid massa läppar. 

DSC_6582
Min fina Martin. 

DSC_6602

DSC_6612
Stället var väldigt speciellt. 

DSC_6614
Någon måste ha tagit något när de designade stället. 

DSC_6621

DSC_6629
Var så mycket att se på där inne. Innan vi fick maten gick jag omkring och tittade runt. 

DSC_6632
Det är fyra olika ställen som man kan sitta vid. Efter besöket får man ett medlemskort, och när du suttit i alla fyra delarna kommer du till ett hemligt rum. 

DSC_6638

DSC_6641

DSC_6646

DSC_6653
Maten såg väldigt spännande ut. Smakade helt ok. 

DSC_6656
Jag åt en currygryta som var väldigt god. I det blå riset var det gömt en bit kött som inte alls var så god. 

DSC_6674
När vi nästan var färdiga med maten blev det en liten dansshow. 

DSC_6725
Och monstret kom och hälsade på gästerna. 

2 kommentarer:

  1. Wow vilket häftigt ställe och där skulle jag också vilja vara! :-D Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en upplevelse. Hade jag bott i Tokyo hade jag försökt att besöka alla rummen så man får tillgång på det hemliga rummet. Kram

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...