måndag 8 april 2019

Vecka 15

Hej från ett sommarvarmt Osaka. Vi lämnade Tokyo i torsdags för att resa runt lite grann i resten av landet. Än så länge bara till Hiroshima och Osaka, men idag ska vi till Kyoto och på onsdag till Nara och Kobe. Är så himla fint här, massa folk och mycket att se på.

Annars den här veckan ska vi också till Universal Studios Japan. Är så himla peppad. Vet inte hur mycket jag kommer våga åka, men något ska jag klara av. Är mest peppad på att hänga i Hogsmead och Hogwarts-delen av parken.
Sen blir det att resa tillbaka till Tokyo och kanske ta några fler dagsturer. Resan är halvvägs färdig nu, och dagarna går verkligen fort fram.

Här är lite bilder från förra veckan. Som sagt uppdaterar jag mycket mer på instagram ( NordbyChristina ) än det jag gör här p.g.a trögt internet.

Måndagen åt vi sushi för första gången. Ett ställe på Shibuya där maten kommer på räls.

Vi fikade lite i ett character café i Harajuku

Boneless cat and dog heter det.

Var förbi Disneybutiken i Shibuya för att köpa biljetter till Dinsey resort. Hittade en del av Andys rum från Toy Story.

Vi tog också purikura bild.

Tisdagen hängde vi i en park.

Hade våran egen hanami.

Åt typ bara rosa saker. Blåste som bara den, så vi blev inte sittande alltför länge.

Hamnade i ett köpcenter där vi åt massa goda dumplings och kollade in utsikten över Tokyo.

Spegelselfie en onsdag.

Var i en nöjespark där alla åkattraktioner var på skärm. Väldigt roligt, men speciellt.

Var tre våningar med massa att göra.

Har en outfit klar till Disney sea. Är nog lätt att gissa tema.

Var förbi en Sanrio butik, men köpte inget.

Åt väldigt goda hamburgare till lunch.

Kollade in Gundam som står utanför köpcentret.

Vill köpa ungefär allt från Räddningspatrullen kollektionen i Dinsey butiken. Folk kollade lite konstigt på oss när jag och Martin sjöng på introlåten.

Torsdagen var det dags att ta i bruk de här.

Efter 4 timmar med tåg var vi här i Hiroshima. I en park hade TeamLab utställning med massvis av ägg.

Fredagen hängde vi på en ö, hälsade på rådjur och gick ned för ett brant berg. Är fortfarande trött i benen efter den vandringen.

Åt goda våfflor när vi var tillbaka i Hiroshima.

Lördagen reste vi till Osaka och på söndagen var vi i Cup Noodles museumet.

Hittade en fruktöl och då blev jag glad. Tycker inte om vanlig öl alls, ens lite grann, så sliter med att hitta alkholhaltiga drycker som inte är öl, vin eller sprit.

Vi hade sommarvärme, det var +21 grader med stekande sol. Riktigt sommarväder.

Under söndagen tittade vi i en del butiker. Gick förbi Alice on Wednesday, men köpte inget. Butiken är så himla liten och mörk att det är lite svårt att få med sig allt.

Besökte ett köpcenter som heter 0101 Namba Marui där jag köpte en riktigt fin väska nu till våren och sommaren.

På kvällen gick vi runtomkring där vi bor i Osaka och tittade. Är gator på gator med små barer och karaoke ställen.

Hoppas du får en riktigt fin vecka.