måndag 21 mars 2016

St Patricks Day


I lördags firade Oslo St Patricks Day som var torsdagen innan. För den som inte vet är St Patricks Day Irlands nationaldag. 
Jag och min familj försöker få med oss paraden som är längs Karl Johan kl 12 där Oslos irländare går. Paraden samlar sig sen vid Universitetsplassen där det är sång och tal. 


DSC_4383

DSC_4395
Det är många som tar med sig sina irländska varghundar i paraden. 

DSC_4398

DSC_4409
Vi var i Irland för sex år sen och då hade mamma köpt St Paddys buttons. 

DSC_4416
Efter tal och sång gick vi vidare. Vi skulle till Shamrock på Grünerlökka och fira vidare i solen. 

DSC_4419
Drack det jag oftast gör, Bulmers. Det är en cider som inte är i närheten så söt som exempel Sommersby eller Grevens. 

DSC_4420
Mamma.

DSC_4422
Min bror. 

DSC_4424
Och Johanna. 

DSC_4428
Jag och Martin. 

Vi satt länge på uteserveringen till Shamrock och myste och pratade om allt och ingenting. 
När vi blev hungriga tänkte vi först gå till Ryes för att äta lite, men där var det fullt, så vi gick till Café Di Roma och åt pizza. 

DSC_4432
Min hade valnötter, parmaskinka och gorgonzolaost. Mums. 

DSC_4449
Efter maten gick vi till Buddha Bar & Biljard och spelade ett par rundor med Shuffleboard. 

DSC_4485
Och sen en runda biljard. 

Efter det var det många som skulle andra ställen så vi gick till Aye Aye Club och sen till Politikern innan jag och Martin tog t-banan hem. 

10 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...