måndag 28 mars 2016

Påsken

Det här kommer verkligen vara en speciell vecka. Jag har hemmatenta den här veckan i Samhälle, religion, livssyn och etik. Ska bli väldigt intressant, men det kommer nog att bli jobbigt. Hoppas det går bättre än sist jag hade en vecka på mig. Då bröt jag ihop totalt och tentan blev inte alls bra. 

Under påsken har jag inte gjort alltför mycket. Jag har jobbat nästan varenda dag under påsken (tisdag-lördag + måndag). Men på fredagen hade jag besök av min ena syster och bror som sov hos oss. Det var väldigt mysigt.
Det att jag inte gjort något speciellt betyder att det inte blir alltför spännande inlägg i veckan tyvärr. Men jag kommer nog att hitta på något. 

 Sambon fyllde år på lördagen, så på söndagen bjöd vi hem min familj på middag och spel. 
Sambon ordnade en indisk gryta och jag gjorde en dessert. Marängbotten, vispad grädde med choklad och jordgubbar och blåbär. 

Vi spelade Camel Cup (jätteroligt familjespel som också är kul för vuxna. Vi lovar) och det som är på bilden, Mysteria. En är ett spöke som ska hjälpa synska personer att hitta personen som dödade hen, stället och mordvapnet. Men spöket får bara använda bilder och den synske får tolka bilden för att hitta rätt. 
Väldigt kul, men det kräver tålamod. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...