måndag 17 juni 2013

Reashopping och en kort utekväll

I lördags var det en helt fantastisk sommardag med strålande sol och lite för mycket vind. Men vad gör det när man ändå överlever utan jacka ute. 

Jag hade lovat min syster att följa med in till stan för att kolla efter en sak till henne. Sen har sommarrean börjat, och det är alltid lika kul.

 Jag tog en promenad hem till syster. Är härligt att hon bor inom gångavstånd från mig. 

 Här har vi min syster. 
 Längs hela Karl Johan och torget vid Byporten var fullt av stånd från en bra del av butikerna från Byporten och de längs Karl Johan. Det brukar vara en stor mängd folk där som det är, så de stånden hjälpte inte direkt. 

 Vi besökte UFF som ligger vid Jernbanetorget för att se om de hade något spännande. Jag såg en jättegullig My Little Pony klocka som fick vara kvar i butiken. 

 Jag hade på mig en av mina gamla sommarfavoritklänning från Indiska. 

 En försäljare på Karl Johan hade gjort coola prydnader. 

 Vi besökte även Monki och Weekdays rea. Kön till kassan på Monki var hemskt, hemskt lång och rean inte alltför spännande tyvärr. Weekdays rea var mycket bättre och det är några saker jag hoppas finns kvar när jag får lön igen. 

 Sen så var det dags att ta bussen hem till mamma för att äta middag och ta det lugnt. 

 Vi passade också på att spela en hel del SingStar. Har kommit en del nya bra låtar som vi köpte hem och skränade till. 

Senare på kvällen for vi hem till mig så jag kunde lämna av mina saker och byta kläder. Johanna försökte överala mig att följa med ut en sväng, och jag gick med på det till slut. 

 En peppad Johanna. 

 Jag tog på mig min nya klänning från Asos, men vek till den så den blev en t-shirt. Trivs himla bra i den. 

Vi for till vårat vanliga ställe som vi oftast hamnar först på och var där väldigt tidigt. Men det kom en hel del folk senare på kvällen.

Martin mötte upp oss efter en lång arbetsdag. 

Jag hade det väldigt trevligt, blev en hel del stoldansande då dansgolvet blir ofta överfullt, men det gör inte så mycket. 
Vi var hemma tidigt för att vara oss, men ibland behöver man inte en långhelkväll där man trillar i säng vid fem tiden. 


6 kommentarer:

  1. My little pony-klockan är uuuunderbaaaar!!!

    sv: Åh, okej, härligt! För jag ska hämta ut mina idag, men jag köpte någon slags MÖRK choklad. Så vi får se om den är något att ha :D

    SvaraRadera
  2. Vilken fin långklänning! :) Den ser riktigt skön ut dessutom.

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig dag! :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...