lördag 28 april 2012

En solig dag vid hamnen

Bild jag tog med Diana F+ när vi var i London i november förra året.


När jag vaknade idag och såg ut genom sprickan vid våran sovrumsgardin kunde jag se att det var riktigt fint väder ute. Så efterlängtat det var med en knallblå himmel, strålande sol och +13 grader i skugga. Med sådant väder kunde jag inte göra annat än att fira med att ta på mig en någolunda ny klänning men som jag aldrig har använd än. Den är stickad vit, med blå ränder, strax under knäet lång och alldeles underbar. Dagen till ära så sydde jag upp den en decimeter eller två, men bara tillfälligt.

När vi hade fått i oss frukost och gjort oss klara tog vi t-banan in till stan för några timmar där.
Vi gick omkring och kollade i några butiker vi inte varit in i förut och gick även ned till hamnen för att ta en cider i solskenet. Vi fick plats på en mysig uteservering, tyvärr var det dåligt med servitörer så efter ca 20 minuters väntan på att få beställa gick vi vidare.
 Jag köpte inget förutom tre rullar med film och en smoothie + att jag lämnade in två rullar med film på framkallning. Längtar tills jag får bilderna och jag hoppas de blir bättre än bilderna jag tog i London med 35 mm film.

Ikväll blir det en myskväll. Imorgon ska vi upp väldigt tidigt för att fara på barndop i en stad ett par timmar bort. Ska bli spännande att se en del av Norge jag (så vitt jag vet) inte har sett alltför mycket, nämligen de södra delarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...