måndag 30 mars 2020

Vecka 14

Välkommen in i vecka 3 med ett nedstängt Oslo. Mitt jobb tar fortfarande bara mot barn med föräldrar som har samhällsviktiga jobb, vilket gör att vi knappt har några barn än. Jag har haft hemma kontor fram till torsdagen förra veckan, den här veckan och nästa är det min tur att jobba. Så får vi se vad som händer sen. Jag orkar inte bry mig så mycket, jag följer givetvis det som blir sagt, men utöver det har jag inte orkat bearbeta det som händer. Blir nog en spännande tid sen när det mesta är tillbaka som vanligt en gång. 

Den här veckan är det inga planer alls utöver att jag ska till jobbet. Spännande tider 

Är ofta ute med katterna när jag var hemma. Bra för mig och dom att komma sig ut lite grann. 

 Kollar in diverse facebook live sändningar, som när alpackor blir matade. 

Får massvis med mys, så någon är glad att jag är hemma.

 <3

 Sally skulle hjälpa mig under ett möte, vilket resulterade i kryptiska meddelanden som skrevs av sig självt, jag hördes inte för dom andra och jag hörde knappt mina kollegor. Så det var kul. 

Onsdagen var Martin hemma från sitt jobb och skulle preppa några figurer han skulle måla, så jag tog med mig Lucy ut. Sally satt i vårat ena sovrumsfönster och tittade på oss under hela tiden vi var ute. 


 Såg på Downton Abbey filmen en dag. Väldigt nöjd. Tycker att dom fångade serien fint i filmformat. 

Torsdagen skulle jag på jobbet och klädde mig vårigt. 

Den här fina fyllde år, och bilden beskriver väldigt fint hans dag, målade figurer, pops, blommor och WoW. 

 Hittade små blommor på fredagen. 

Sally har gjort det till sin uppgift att smaka på alla blommorna. Hon mår bra, är inte dålig alls eller så. 


 Lördagen for jag in till stan för att hälsa på mamma. 

 Fick sällskap när vi skulle spela spel. 

Förstår inte hur inte vasen bara välter, men den står stadigt. 


Inte peppad igår, men jag har färgat håret igen. Har inte fyllt på med färg på en månad, så färgen började bli väldigt ljus. 


Var ute och sprang i skogen med denna här. För en gångs skull var hon aktiv.

Hoppas du har det bra, var du än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...