måndag 23 september 2019

Vecka 39

Hej hoppas allt är bra med dig. Nu är hösten i Oslo på riktigt, även om vi har haft det riktigt varmt en stund. Bladen har börjat byta färg, det är riktigt mörkt när jag vaknar och när jag går och lägger mig. Försöker att använda mina stickade tröjor, men det är fortfarande för varmt för dem om eftermiddagen. 
Har äntligen börjat komma igång med att göra saker efter jobbet, vilket är kul. Men är säkert bra att ha perioder med ingenting. 
I veckan ska jag ut med jobbet och spela minigolf en dag, tänkte gå längs Akerselva på lysvandring på torsdagen, till helgen är det en del födelsedagsfirande, vilket alltid är kul. 

Här kommer lite bilder från mobilen.

Kom hem till det här gulliga på tisdagen efter personalmöte. Hur kan man inte gosa ned hela ansiktet i den där magen?


Onsdagen var jag på brannmuseumet på Grönland och tittade på gamla brannmänsaker. 


Finns en hel del fina väggar runtom i Oslo. Den här ligger lite gömd vid fängelset. 


 På kvällen var jag ute med den är donnan. 

 Vi gick riktigt långt, över bron och lite till. Hon börjar bli så himla modig, vilket känns lite hemskt om hon skulle lyckas rymma igen. 

Hittade en riktigt fin solros på väg till jobbet. 


Fredagen var jag trött och pepp. Vi skulle ha planeringsdag, så kunde göra sig lite extra fin. Sen skulle jag möta Martin i stan för en liten dejt. 


Vi satte oss först hos café Amsterdam. 


Innan vi skulle till den glade gris för att äta middag. Martin åt svineknoke och jag åt rökt lax som var sjukt god. 


 Lördagen hängde vi i Apallökka idrettshall och såg på roller derby. Oslo skulle spela mot Nidaros. Oslo krossade dem, så det var bra (men alla var duktiga, så tuff sport). 

Var ute och luftade Lucy innan jag skulle in till stan för att gå på konstutställning med familjen och fota lite grann. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...