onsdag 25 september 2019

En kort söndagspromenad längs Alnaelva genom Lomography Petzval 58mm lense.

DSC_9844 (2)
Efter photowalken på lördagen kände jag att jag ville ta mer bilder med mitt Lomography Petzval objektiv. Tog på mig nya skor (gör aldrig sånt om du tänkt gå långt hemifrån) och mannen och så begav vi oss ut längs Alnaelva. 
Petzval ger dig mer kontroll över bokeh, du styr storleken på bländaren genom små metallbrickor och hur tydlig bokeh det skal bli. Har använt grad 7 av 1-7 på alla bilderna här, därav en väldigt rundad vinjett. Objektivet är endast i manuell fokus, så gäller att ratta snabbt om man ska fota något som rör på sig. 

DSC_9845 (2)

DSC_9856 (2)
Försökte fota lite fåglar, gick så där. 

DSC_9868 (2)
Vatten var lite mer spännande. 

DSC_9909 (2)
Och ungefär här gav mina fötter upp. Mina nya skor gillade inte alls mina strumpbyxor, något som gav mig hemska skavsår på tårna på ena foten. Vi kom oss till McDonalds där vi köpte glass innan vi tog bussen hem och jag fick ta hand om fötterna lite grann. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...