måndag 15 juni 2020

Vecka 25

Hejsan. Hoppas allt är så bra det kan bli i din del av världen. 
Så mycket som har hänt sen sist, saker som jag hoppas hjälper världen bli till en bättre plats. Personer i mitt flöde har delat med sig av så många sätt att lära sig hur man kan vara en bra ally till BIPOC, visat fram fler influencers att följa, nätbutiker och restauranger som drivs av BIPOC. Delat med sig av artiklar, konton, filmer och podcasts att lyssna på, reflektera kring och lära sig av. 

Känns som en märklig övergång att gå från #BLM, vidare till mitt liv, men så länge jag fortsätter med mitt eget lärande och ni med erat, så ska det här nog gå bra. 
I veckan ska det vara sommar, nästan 30 grader varmt varje dag. Jag kommer nog att dö av värmen, men har planerat att bada mycket, så ska nog klara mig. Annars får jag göra som katterna och ligga utslagna på balkongen. 

Den här veckan blir det massor v bilder, måste ta ikapp från veckan innan. 

Juni började så här, med en katt sovande vid min fot. 

Första juni markerade också årets första dopp. Var hemskt kallt och vattnet var fullt med pollen, men gudars så skönt det var. 

Vi badar allra mest vid Vesletjern, en kort promenad från där vi bor. 

Var skönt att komma hem igen också. 

Var en delvis halo runt solen en dag. 

Sally hjälper till med att hålla koll på viktiga jobbpapper.

Vi har målat om i hallen inför en försäljning. Vi hade en väldigt fin, mörkblå färg, men i ett rum utan fönster blev det alltför mörkt. Nu är den målad i en fin ljusgrå färg (samma som vi målade vardagsrummet i efter att vi köpte lägenheten). Vi ska också måla alla dörrar och dörrkarmar. 


Fick hem ett riktigt gulligt paket en dag. 

I paketet låg den allra första saken jag backade på Kickstarter, en pin inspirerad av mitt favoritspel the Sims. Fick med ett klistermärke också. 

Väckte den här tönten som sov. 

Lördagen skulle jag hem till några vänner som fyllde år. 


Hade på mig min födelsedagsklänning från COS. 

Vi spelade ett spel som är helt ok. Det var en sån spelkväll som inte kändes helt bra efteråt. Mitt lag bestod av fyra personer som spelar massa brädspel och har spelat det här förut. Det andra laget hade en spelare som spelar massor och tre som inte gjorde det.  Mitt lag vann, tre gånger efter varandra, och jag märkte att det andra laget inte tyckte det var kul mer redan efter andra omgången. Skulle önska att jag sa mer, men jag blev nerstämd av de andra på mitt lag och ena födelsedagsbarnet. 

Hittade katterna sovanes ihop i våran säng. Var en period där ingen av katterna sov med oss längre, de var i sängen så länge inte vi var där. Tror vi var för varma för dom. 


Fick hem ytterliggare en Kickstarter-backning. Det jag väntar på nu är att minst en av mina ITA-väskor ska komma så jag kan använda alla pinsen ute.


Slutade tidigt på jobbet en dag, så hade tänkt mig in till stan för att se i butiker, fota lite, kanske till och med måla lite grann. Men så fort jag kom mig in till stan ville jag inget hellre än att komma hem, så gjorde det istället. 

Var på utflykt med jobbet till en park och lekte lite med vatten. 

Förra sommaren bodde jag verkligen i den här klänningen, så luftig och fin. Den är minst en storlek förstor, men det gör inget, är bara skönt att den inte sitter tight. 

I lördags hade vi en mysig dag i stan. Martin har jobbar ca varannan helg de senaste månaderna, så vi försöker göra något trevligt när han har haft ledigt. Oslo har äntligen öppnat mer, så vi valde att gå omkring i stan lite grann. 

Jag var himla grön i dagen till ära i skjorta från Monki, kjol från midnatt.no, skor från Adidas och väska från Kate Spade. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...