onsdag 13 februari 2013

En lite nyttigare äppelpaj

Jag hittade ett recept i en annan blogg på en äppelpaj som skulle vara lite nyttigare. 
Tyvärr var den inte alltför spännande. Jag håller mig till vanliga äppelpajer hädanefter, men det var värt ett försök.

 Du behöver:
1 dl havregryn
1 äggvita
1/5 dl sötningsfrön eller honung
Ett skalat och skivat äpple
Kanel 

Skala och skiva äpplena och lägg dem i en form. Strö massa kanel över äpplena. 
Blanda resten av ingredienserna ihop och klicka över äpplena. 
Låt pajen stå i 175 grader i ca tjugo minuter. 


4 kommentarer:

  1. Sv: Tack!
    Ja en liten goding är han allt. :)
    Trevlig helg till dig och tack för titten på min sida.

    SvaraRadera
  2. SV: Hehe ja, jag också! De är för mysiga :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...