tisdag 3 januari 2012

London Dag 8

Den åttonde dagen i London blev en väldigt lugn dag med tanke på kvällen före. Jag var verkligen inte i form att göra något spännande.
Vi tog bussen tillbaka till området kring Big Ben för att sedan gå till London Eye och ta oss en åktur.

Vad vi mer gjorde som jag inte helt kan placera någonstans var att vi for till Hyde Park och gick på julmarknad. Var himla fint och mitt i allt kom det massvis av fejksnö. Ska bli spännande att se bildresultatet från Diana den dagen.
En annan dag tog vi bussen till Kings Cross Station, Harry Potter fan som man är. Tyvärr var hela stationen iklädd plast för dom höll på med renoveringar. Sedan lyckades vi inte ta oss till plattform nio och tre kvart. Besvikelsen var stor.
Sedan var vi på besök i några fina köpcenter som Harrods. Vissa personer borde inte vistas där och då speciellt inte om man är stressad. Att bli utskälld för inget man gjort är riktigt trevligt och skapar verkligen julstämning.

Men jag hoppas jag kommer att vandra på Londons gator snart igen, och då får det gärna vara varmare väder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...