måndag 4 juli 2011

Min helg

Random bild på Paramore från sommaren 2010 när familjen var i Dublin och var på Green Day konsert.

Så då var helgen över och jag ska snart gå till jobbet. Tänkte skriva lite om min helg. 
I lördags var jag uppe någorlunda tidigt. For in till stan och köpte två t-shirts och ett spel, Alice Madness Returns (underbart spel för övrigt). Spelade lite grann innan Martin kom hem till mig. Vi bokade alla biljetter vi behöver till Readings festivalen i England sista helgen i augusti. Kommer bli ruskigt awesome. När det var färdigt och vi varit sociala ett tag for vi in till stan för att handla lite dricka, Martin hade nämligen bjudit med mig på en fest i Ski.  Jag har visserligen varit i Drammen ett par gånger, men i övrigt var det bland mina första gånger utanför Oslo sen jag flyttade hit. När vi kom till Ski (som för övrigt är typ en kopia av Skellefteå, minus en älv + att Ski ser finare ut) gick vi till Meny för att handla mat. Jag fick stå och vakta påsen med drickat så gick Martin in och handlade mat. Medans jag väntar är det en creepy ass dude som ska pantar burkar som stirrar på mig väldigt länge. Inte trevligt direkt. 
Väl hemma hos Martin får jag en rundtur i huset och sedan börjar han laga mat och jag gör det jag gör bäst i ett kök, ingenting. 
När maten var uppäten och allt bort plockat gick vi hem till Martins kompis. Väldigt trevliga personer måste jag säga. Även fast de för det mesta spelade techno och 90-tals musik. 
När vi varit där ett par timmar for vi till ett av de två uteställena i Ski. Vi var tillbaka hos Martin väldigt tidigt, och jag somnade nästan direkt, bara nästan (bara jag som har svårt att sova borta?)
Söndagen spenderade jag i soffan med TVn som sällskap. 
Det var min helg det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...