torsdag 8 november 2007

Ungdomsfullmäktige

Idag så har man varit på ungdomsfullmäktige och bestämt en massa bra saker. Eller iallafall en sak. Eller bestämt å bestämt, vi skrev ett par motioner. Min grupp eller vad man ska säga skrev om fler och billigare lägenheter i burträsk och skellefteå för studerande. För tillfället spenderar jag typ 2 h bussåkande fram och tillbaka till skolan och hem. Lite smådrygt. Så då håller jag, älsklingen, jänna och malin på att söka en lagom stor lägenhet i burträsk. Mysigt värre. Men problemet är bara att det inte finns någon ledig lägenhet där. Krånligt värre. Och det är inte bara jag som har lägenhetsprobelm, det är ett par andra också. Så nu hoppas man på att det ska hända något så att man kan flytta hemifrån.
Så nu sitter man hemma efter att ha varit på det där och äter pepparkakor. Jag vet, det är inte jul än. Men det är ju så gott.
Nu ska jag hursom haver fortsätta att inte göra någonting och ändå allting på en å samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...