torsdag 20 september 2007

Vider gubbe

Där satt jag på bussen och lyssnade på musik när en gammgubbe kom och frågade om han fick sitta brevid mig. Jag kollade mig runt i bussen och insåg att det var tre pers där, inklusive mig, så det fanns ju plats för han på ett eget säte. Han började med att fråga om livet och jag sa det är väl lugnt. Inte så farligt. Han: Ja, du har nog rätt. Men som du ser så är ju mitt hår grått så jag har varit med om det mesta. Har du nån sambo? Jag tänkte en stund och kom fram till att jag och Simon var istort sett det så jag sa: Ja på ett ungefär. Han: Tusan också. Jag söker mig en yngre snygg tjej. Så om du hade varit singel hade jag börjat stöta på dig. (peddosmekning på min arm) Jag fick en liten uppstötning i munnen och tänkte yiew. Han sa: Ja, män i min ålder skaffar sig ju en thailändare. men jag vill inte ha en thailändare. Dom är ju så korta och små. Jag vill ha en mer lång och lite större tjej (peddoblick på min kropp). Ja nu innan jag går av så tänkte jag säga att om du någonsin kommer att skilja dig (öhh jag är ju inte ens gift ) så kan du väl ta kontakt, så vi kan umgås, bara du och jag. Min tanke just då var
1. Ring Simon och fly till vegas för att gifta mig xD
2. Tack gode gud att han ska av.
Så nu har jag haft den mest vidriga bussturen någonsin. Ja, den slår tom den gången en kille pydde längst bak i bussen och lukten satt kvar i veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...