tisdag 4 september 2007

APU

Igår så började jag min tre veckers ånga APU på Jakt & Trofé i Boliden. Innan jag började hade jag lite problem.
1. Vars är Boliden?
2. Vars är butiken?
3. Hur tar jag mig dit?
Allting gick bra. Jag var lite nervös över att åka buss eftersom att jag inte visste vars Bolidens busstation var och om bussen skulle bara åka förbi. Men det gick bra, även om jag hoppade av för tidigt och fick gå en bra bit.
Efter att jag hade gått ett tag och inte kommit fram ble jag fundersam om jag hade gått rätt. Men just när jag hade gett upp hoppet så hittade jag butiken bakom ett hörn.
Något mer som startade igår var ju den efterlängtade älgjakten för alla jägare.
Under gårdagen så var typ 99% av alla som handlade jägare som hade något fel med deras kommunick, vissa hade kastat dem i vattnet och behövde en ny, andras batterie funkade inte och vissas antenner funkade inte som de ska. De övriga 1% var de som ville ha nya tillbehör till sina kommunickar.
Så nu sitter jag och väntar på att fara iväg till kemin och sedan ta bussen till Boliden.


3 dagar kvar till ett år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...