måndag 27 januari 2020

Vecka 5

Välkommen till en ljusare tid. Enligt storm.no är den här dagen 1 timma och 42 minuter längre än vid vintersolståndet, vilket helt klart märks. Det är inte nattmörkt när jag ska på jobbet och har jag tidigvakt är det fortfarande väldigt ljust ute när jag ska hem.

Planen för veckan är att göra klart en del kontorjobb och skrivgrejer, börja träna, men sen har jag inte något inplanerat.

Här är lite bilder från förra veckan. 

Se så fint och ljust det var kvart i fem förra måndagen. 


 Och hur ljust det var halv nio på morgonen en annan dag.

 I det sista har himmelen i Oslo varit djupt rosa, men läste någonstans att det var p.g.a smutspartiklar i luften.

En morgon var månen bara en liten skåra (ser du den ovanför räcket på bron?). 

En onsdag slutade jag tidigt, så jag satte mig på Backstube för att jobba lite. Måste öva mer på det för var ganska rastlös och orolig. 

Luftade Lucy som tittande intensivt på skatorna. En vacker dag så tänker Lucy ta en av dem. 


Vi hade det väldigt fint ute, hon vill inte in. 

Himmelen var riktigt fin i torsdags. 


Lördagen var jag ute och gick med Lucy innan jag och Martin skulle in till stan. 


Lucy kan hänga vid den här muren väldigt länge och bara titta runt sig. 


Hon gick in i buskarna och försvann. Ser du henne?




Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...